بهبود قیمت و دلایل سقوط قیمت لونا

بهبود قیمت و دلایل سقوط قیمت لونا
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

لونا به دلیل ارتباطش با استیبل کوین terraUSDمتصل با دلار 99 درصد ار ارزش خود را از دست داده است. کاهش چشمگیر ارزش لونا ار روز چهارشنبه، 11 می آغاز و از حدود 6.75 دلار به کمی بیش از 1 دلار سقوط کرد، در روز پنجشنبه، 12 می نیز کاهش بیشتری یافت و از اواخر پنجشنبه به 0.02 دلار رسیده است.

هم اکنون ارزش بازار لونا از 40 میلیارد دلار به کمی بیش از 200 میلیون دلار کاهش یافته است. صرافی پیشرو بایننس نیز در روز چهارشنبه به طور موقت برداشت لونا را به حالت تعلیق درآورده است. بسیاری از کوین ها همزمان با سقوط لونا یک چهارم ارزش خود را در 24 ساعت گذشته از دست داده اند.
هم اکنون به نظر می رسد که سرمایه گذاران در مواجهه با تورم جهانی از ارزهای دیجیتال دور شده و به سمت سرمایه گذاری های کم خطرتر حرکت کرده اند.

سهام کوین بیس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده و دارنده بیشترین لونا، پس از زیان خالص 430 میلیون دلاری همزمان با نوسانات لونا 15.6 درصد بیشتر از انتظار تحلیلگران کاهش یافته است. کوین بیس به روند کاهش قیمت دارایی ‌های دیجیتال و نوساناتی که در اواخر سال 2021 آغاز شد اشاره کرده، اما انتظار ندارد این شرایط دائمی باشد.

براساس اظهارات سایمون پیترز، تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال در پلتفرم معاملاتیeToro، زمستان ارزهای دیجیتال آغاز شده و عصر یخبندان کریپتو رسیده است و بازار در تنگنای گسترده ‌تری از بازارهای سرمایه ‌گذاری گرفتار شده است که با افزایش نرخ‌ های بهره برای کنترل تورم، نزولی تر خواهند بود.

بهبود لونا

ارزدیجیتال لونا پتانسیل و نشانه های بازیابی را داراست، اما در حال حاضر چگونگی انجام آن نامشخص می باشد. دو کوون، بنیانگذار و خالق اکوسیستم ترا، از طرح بازیابی برای استیبل کوین terraUSD رونمایی کرده است. اکوسیستم ترا یکی از اکوسیستم های توسعه یافته در صنعت دیجیتال می باشد، که با تلاش تیم توسعه دهندگان خود بهبود اندکی یافته است.

همچنین براساس پیش بینی کارشناسان دیجیتال از جمله سایت سرمایه گذاریInvesting Cube، نشانه های بسیاری از بهبود و بازیابی این ارز دیجیتال در مارکت موجود است، برای مثال بسیاری از حامیان اکوسیستم ترا تا کنون نزدیک 2 میلیارد دلار برای بهبود اکوسیستم جمع آوری کرده اند، برای نمونه بنیاد لونا، سازمانی که از اکوسیستم ترا را پشتیبانی می‌کند، اعلام کرد که پس از از دست دادن پیوند استیبل کوین با دلار بیش از 1.5 میلیارد دلار وام به بیت ‌کوین و UST صادر کرده تا بتواند آن را نجات دهد.

طبق نظر کلوین ماینا تحلیلگر، برای بهبود اکوسیستم ترا باید UST به دلار متصل شود و سپس شاهد افزایش قیمت لونا باشیم. همچنین پس از رفع مشکلات مرتبط و اثبات اکوسیستم انتظار می رود قیمت ها شروع به بهبود نمایند.
 

تگ ها