نظرات چارلی مانگر مدیر عامل شرکت برکشایر در مورد ارزهای دیجیتال

نظرات چارلی مانگر مدیر عامل شرکت برکشایر در مورد ارزهای دیجیتال
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

چارلی مانگر، سرمایه‌گذار میلیاردر و شریک وارن بافت، در مورد ارزهای فیات و دارایی های دیجیتال اظهار نظر های بحث برانگیزی کرده است. نایب رئیس 98 ساله برکشایر هاتاوی این فرضیه را مطرح کرده است که ارز فیات در صد سال آینده به صفر خواهد رسید. این سرمایه گذار کهنه کار در مصاحبه ای با Yahoo Finance که در 17 فوریه توسط مدیر عامل MicroStrategy، مایکل سایلر، انتخاب و توئیت مجدد شد. سایلر اظهار داشت که راه حلی برای شکست ارزهای فیات در بیت کوین وجود دارد: مانند بسیاری از سرمایه گذاران باهوش، او مشکل را درک می کند، اما نمی داند که ما راه حلی را در قالب بیت کوین طراحی کرده ایم. وی در توییر خود بیان کرد : فرض مطمئن برای یک سرمایه گذار این است که طی صد سال آینده ارز رایج (فیات) به صفر خواهد رسید.
مانگر به طور مشخص به دلار اشاره نکرد، اما کاملاً واضح بود که منظور او دلار است. تورم در ایالات متحده در حال حاضر به بالاترین حد در چهار دهه گذشته یعنی 7.5 درصد رسیده است، زیرا هزینه های زندگی همچنان در حال افزایش است. این بدان معناست که ارزش 1 دلار کمتر از این زمان در سال گذشته و سال قبل از آن و غیره است. این بیشتر به دلیل چاپ پول بانک مرکزی است که عرضه را کم کرده است. به گزارش رویترز، مانگر مدعی شد که افتخار می کند که از  بیماری مقاربتی بنام رمزارز اجتناب کرده است و افزود: من فقط ارز دیجیتال را به عنوان دارایی حقیر در نظر می‌گیرم. برخی از مردم فکر می‌کنند این مدرنیته ست و از ارزی استقبال می‌کنند که در اخاذی‌ها و آدم‌ربایی‌ها وفرار مالیاتی و غیره مفید است. مانگر در ادامه مصاحبه اظهار داشت: اینطور که پیش میرود هر کس باید ارز جدید خود را ایجاد کند، و این دیوانگی محض است، امیدوارم فوراً  تجارت و استخراج ممنوع شود، من چینی ها را به خاطر عملکرد ممنوعیت آن تحسین میکنم.

برکشایرBerkshire سهام Nubank را خرید

با این حال، شرکتی که مانگر نائب رئیسی آنرا برعهده دارد، Berkshire Hathaway قصد دیگری دارد. در هفته هفتم 2022، هفتمین شرکت بزرگ جهان، برکشایر با ارائه گزارشی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که یک میلیارد دلار سهام Nubank را خریداری کرده اند. Nubank یک نئوبانک دیجیتال برزیلی است که خارج از حوزه مالی سنتی فعالیت می کند و به مشتریان خود اجازه می دهد تا در محصولات مرتبط با ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنند. صرف نظر از اینکه میلیاردرهای سالخورده در مورد تجارت ارز دیجیتال چه فکر می کنند، پول هوشمند هنوز هم در حال حاضر وارد آن می شود.

تگ ها