تاثیر خبر تحت تعقیب قرار گرفتنDo Kwon بر دارایی های اکوسیستم ترا

تاثیر خبر تحت تعقیب قرار گرفتنDo Kwon بر دارایی های اکوسیستم ترا
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک روز پس از اینکه اینترپل یک «اعلان قرمز» علیه دو کووان، بنیانگذار اکوسیستم ترا صادر کرد، او ادعای مبنی بر پنهان شدن از مجریان قانونی را رد کرد و اظهار داشت که او همچنان در حال کد نویسی است و هیچ تلاشی برای پنهان شدن انجام نداده است. با این حال دادستان‌ ارشد سئول روز سه شنبه 27 سپتامبر اظهار داشت که دو کووان تحت تعقیب پلیس بین ‌الملل است.

دو کووان با به اشتراک گذاشتن لینک رسمی لیست افراد تحت تعقیب اینترپل، اظهار داشت که او تحت تعقیب آژانس نیست، وی شایعات اخیر علیه خود را تکذیب کرده با این حال، این کارآفرین 31 ساله با چندین اتهام کلاهبرداری و نقض قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار مواجه است.

اوایل هفته گذشته نیز به محض انتشار گزارش ‌هایی مبنی بر فرار دو کووان از سنگاپور، او این اتهامات را رد کرده است. با این حال، گزارش ها حاکی از آن است که دادگاه سئول کره جنوبی حکم بازداشت دو کووان، بنیانگذار ترا و پنج نفر دیگر را صادر کرده است. دادستانی در حال بررسی سقوط اکوسیستم ترا است و اقداماتی برای لغو پاسپورت بنیانگذار ترا انجام داده است.

با این حال، یکی از بنیانگذاران ترافورم در این خصوص اظهار داشته است که در حال مبارزه و دفاع در مقابل اتهامات وارده به بنیانگذاران اکوسیستم ترا می باشند و احتمالا تا چند ماه آینده حقیقت روشن خواهد شد.

نوسانات قیمت لونا و لونا کلاسیک 

طبق داده های کوین گکو؛ پس از ماه‌ ها روند نزولی بازار، مارکت جهانی دیجیتال در حال حفظ ارزش بازار نزدیک به یک تریلیون دلار است، بدین ترتیب با ادامه روند کاهشی قیمت بیت کوین و پس از از دست دادن بخش بزرگی از ارزش بازار در هفته ‌های گذشته، قیمت ترا (لونا) که در یک ماه گذشته بیش از 60 درصد بهبود یافته است در یک روز اخیر 7 درصد کاهش یافته است.

همزمان قیمت لونا کلاسیک نیز با افزایش بیش از 100 درصدی در ماه گذشته نزدیک 9 درصد کاهش یافته است و هم اکنون در محدوده 0.0269 و 0.0346 دلار معامله می شود.

به گفته کارشناسان دلیل اصلی و عمده افزایش قیمت لونا کلاسیک، در نتیجه اجرای عملیات اخیر بایننس برای توکن سوزی بوده است. در واقع صرافی ارز دیجیتال بایننس یک مکانیسم توکن سوزی برای سوزاندن تمام کارمزدهای معاملاتی در معاملات اسپات لونا کلاسیک و مارجین ایجاد کرده است. با این با اعلام خبر دو کووان ارزش داریی کاهش یافته است.

همزمان میم کوین JAIL KWON (JKWON) نیز با افزایش 125 درصدی در دو هفته گذشته، انعطاف پذیری خود را نشان داده است. با این حال این میم کوین در روز گذشته بیش از 22 درصد کاهش یافته است.
 

تگ ها