تاخیر در راه اندازی اوراق قرضه بیت کوین السالوادور با ادامه جنگ اوکراین

تاخیر در راه اندازی اوراق قرضه بیت کوین السالوادور با ادامه جنگ اوکراین
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

طبق برنامه ریزی، السالوادور قصد دارد اوراق قرضه بیت کوین مستقل (BTC) خود را از 15 مارس راه اندازی کند اما جنگ در اوکراین ممکن است باعث اختلال در برنامه های دولت به رهبری نایب بوکله، رئیس جمهور این کشور شود.

براساس داده های دولت این اوراق 10 ساله بوده و حدود 1 میلیارد دلار ارزش دارد، دولت امیدوار است این وجوه توسط مالیات دهندگان حمایت شود و پس از انقضا، 6.5 درصد بازدهی سالانه ارائه دهد. پول نقد جمع‌ آوری ‌شده برای تامین مالی پروژه ‌ای به نام بیت‌ کوین سیتی که که قرار است بهشت معاف از مالیات با هدف سرمایه‌ گذاران بین ‌المللی ارزهای دیجیتال و پیشگامان فن آوری باشد، استفاده خواهد شد.

با این حال، به نظر می‌رسد که دولت با در حاشیه قرار گرفتن این طرح در مسائل جنگی روز راه اندازی اوراق قرضه بیت کوین السالوادور را به تاخیر بیاندازد. همچنین این تهاجم در السالوادور جرقه بحران اقتصادی بزرگی را برانگیخته است و تحریم ها باعث افزایش قیمت سوخت شده است. دولت چند هفته گذشته را صرف مبارزه با جهش های قیمتی عمده در نرخ نفت، LPG و CNG کرده است.

دولت قبلا اعلام کرده بود که 15 تا 20مارس زمان مناسبی برای راه اندازی اوراق قرضه خواهد بود. یک مقام دولتی گفت: زمینه بین المللی تاریخ دقیق را تعیین خواهد کرد، زیرا او انتظار جنگ در اوکراین را نداشته است. رویترز گزارش داد که انتشار اوراق قرضه به دلیل تشدید نوسانات ارز دیجیتال، با حمله روسیه به اوکراین که بر عدم اطمینان دولت افزوده است.

اقداماتی در جهت اصلاحات قانونی

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، Bukele وعده بیش از 50 اصلاحات قانونی را در زمان صدور داده است، اگرچه این اصلاحات هنوز محقق نشده است. اما رئیس جمهور متعهد شد که 10 مورد از آنها را تا پایان این هفته رونمایی خواهد کند.

ال موندو السالوادور، روزنامه محلی گزارش داد که دولت قصد دارد هزینه‌ های عمومی را کاهش داده تا سقف قیمت سوخت و یارانه‌ های حمل ‌و نقل عمومی را ارائه کند. این رسانه به نقل از بوکله اظهار داشت که او نمی داند رئیس دارایی چگونه می تواند حساب ها را متعادل کند.

بوکله در توییتر نوشت که پنج اصلاحیه را امضا کرده است که به کاهش تأثیر بحران اقتصادی جهانی کمک می‌کند. وی افزود، برخی از آنها زمان می برد تا اثرات آن دیده شود. اما برخی دیگر، مانند کاهش 0.26 دلاری قیمت سوخت در هر گالن باید از فردا شروع شود.به گفته کارشناسان، در صورت راه اندازی اوراق قرضه، وجوه دریافتی به اقتصاد کشور در زمان بحران جهانی کمک خواهند کرد.
 

تگ ها