تاخیر در راه اندازی CBDC تایوان

تاخیر در راه اندازی CBDC تایوان
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بانک مرکزی تایوان هنوز کار روی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود،CBDC  را به پایان نرسانده است و به گفته رئیس بانک مرکزی تایوان، این بانک احتمالا دو سال دیگر برای تکمیل پروژه خود نیاز خواهد داشت. برخی از وظایف بانک مرکزی در حین توسعه پروژه شامل جلب حمایت مردم، اطمینان از ثبات سیستم و ایجاد چارچوب قانونی ارز بانک مرکزی خواهد بود.

حدود دو سال پس از شروع پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی تایوان، یانگ چین لانگ، رئیس بانک مرکزی این کشور، اخیراً اعلام کرده است که توسعه پروژه نیاز به زمان بیشتری برای راه اندازی خواهد داشت و پروژه در راستای نیازهای بانک مرکزی توسعه داده خواهد شد. همچنین وی اظهار داشت که بانک مرکزی هم اکنون استفاده از CBDC را در پلتفرمی شبیه سازی کرده است که رویترز آنرا محیط حلقه بسته یا closed-loop environment می نامد.

تحت سیستم محیط حلقه بسته یا closed-loop environment، کسب‌ و کارها از مواد و متریال مشابه بارها برای ایجاد محصولات جدید برای خرید استفاده می کنند، در واقع این سیستم یک سیستم کنترل خودکار است که در آن یک عملیات، فرآیند یا مکانیزم توسط بازخورد تنظیم می شود. بر اساس این گزارش، رئیس بانک مرکزی افزود که در صورت نیاز پروژه به بیش از دو سال این دوره قابل تمدید خواهد بود.

پیش از این گزارش شده است که مردم تایوان تمایل بیشتری به استفاده از پول نقد دارند، براساس اظهارات رئیس بانک مرکزی تایوان؛ با توجه به اینکه نسل‌ های آینده احتمالاً بیشتر از پول نقد فیزیکی از ارزهای دیجیتال استفاده خواهند کرد، بانک مرکزی در مسیر توسعه CBDC خود نیازهای نسل آینده را در نظر خواهد گرفت.

وضعیت قوانین ارزهای دیجیتال در تایوان

تایوان، با نام رسمی جمهوری چین، کشوری است در شرق آسیا، در محل اتصال دریاهای چین شرقی و جنوبی در شمال غربی اقیانوس آرام، با جمهوری خلق چین در شمال غربی، ژاپن در شمال شرق و فیلیپین در جنوب همسایه است و در حال حاضر، هیچ مجموعه ای از قوانین یا مقررات به طور خاص بر ارزهای مجازی در تایوان تنظیم نکرده است.

کمیسیون نظارت مالی تایوان، FSC به طور کلی بیت کوین و سایر ارزهای مجازی را به عنوان کالاهای مجازی سوداگرانه توصیف می کند که تنها برای سود بیشتر خرید و فروش می شوند. براساس قوانین حاکم در تایوان ارزهای دیجیتالی که به واحد پول هیچ کشوری مرتبط نیستند، در حال حاضر توسط بانک مرکزی جمهوری تایوان به عنوان ارز پذیرفته نمی شوند.

با توجه به پذیرش ارزهای دیجیتال در سراسر جهان و همچنین تایوان؛ بدون هیچ ممنوعیتی صریحی، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال همچنان در تایوان قابل معامله می باشند. هوچنین تجارت ارزهای دیجیتال در یک پلتفرم محلی در تایوان امکان پذیر است، این پلتفرم محلی به عنوان مرکز فروش خدمات در تایوان تلقی شود و بنابراین مشمول مالیات تجاری تایوان است. همچنین این شرکت با راه اندازی باجه های پرداخت بیت کوین امکان دریافت و انتقال ارزهای دیجیتال را برای شهروندان تایلندی علارغم عدم وجود قوانین دیجیتال خاص در کشور راه اندازی کرده است.

تگ ها