تایید اجرای ETF آتی بیت کوین Teucrium توسط SEC 

تایید اجرای ETF آتی بیت کوین Teucrium توسط SEC 
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

روز چهارشنبه، 6 آوریل کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده SEC با اجازه دادن به Teucrium برای انتشار یک صندوق معاملات آتی بیت کوین (ETF)روند تاییدیه های آینده بیت کوین ETF را تعیین کرد. صندوق آتی بیت کوین Teucrium تحت قانون اوراق بهادار 1933 تشکیل شده است. مقررات 1993 مقرراتی هستند که تحت آن ETF های بیت کوین اسپات ثبت می شوند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده SEC در وب ‌سایت خود با اضافه کردن Teucrium به فهرست صادرکنندگان ETF آتی بیت‌ کوین، موافقت خود را با برنامه ETF اعلام کرد. برخلاف برنامه ‌های قبلی ETF فیوچرز یا آتی بیت‌ کوین، که زیر نظر قانون شرکت سرمایه‌ گذاری 1940 ثبت شده ‌اند، صندوق Teucrium تحت قانون اوراق بهادار 1933 با فرم 4-b19 ثبت شده است.

تا پیش از این، به نظر می ‌رسید که تشکیل پرونده تحت قانون شرکت سرمایه‌ گذاری، روش ترجیحی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده می باشد، زیرا رئیس کمیسیون، گری جنسلر، بارها مزایای آنرا را در مقایسه با قانون اوراق بهادار برای سرمایه‌ گذاران پیشنهاد کرده است. اکتبر سال گذشته، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده  اولین ETFهای آتی بیت کوین را از طریق این مکانیسم تأیید کرد. مطالعه مقاله بیت کوین چیست در این قسمت برای شما توصیه می شود.

ETF های معاملات اسپات و آتی بیت کوین

جیمز سیف آرت و اریک بالچوناس، تحلیلگران بلومبرگ در گزارشی نوشتند، صندوق های قابل معامله یا ETF در بورس بیت کوین ممکن است تا اواسط سال 2023 با توجه به تغییر قانون پیشنهادی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده SEC که صرافی ها را باز تعریف می کند، برخی از تاییدات را به دست آورند.
به گفته جیمز سیف آرت از بلومبرگ اینتلیجنس، این اقدام می تواند اولین قدم برای فعال کردن معاملات اسپاتETF  بیت کوین باشد.

در حالی که هیچ ETF ارز دیجیتال به جز ETF استراتژی بیت کوین ProShares در بازارهای ایالات متحده معامله نمی شود، اکنون سرمایه گذاران می توانند پول خود را در تعدادی از محصولات مشابه ETF دیگر برای قرار گرفتن در معرض ارزهای دیجیتال قرار دهند. نزدیکترین محصول به یک محصول ETF ارز دیجیتال، تراست سرمایه گذاری بیت کوین یا GBTC می باشد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده SEC اکنون تا 6 ژوئیه فرصت دارد تا در مورد درخواست ها تصمیم نهایی بگیرد. تا به امروز SEC، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده همه برنامه‌ های ETF بیت ‌کوین را رد کرده است و نگرانی‌ های خود را در مورد دستکاری بازارهای مالی و فقدان توافق ‌نامه مشترک نظارتی را اعلام نموده است.