تحول در Web3 با تراکنش های بدون کارمزد

تحول در Web3 با تراکنش های بدون کارمزد
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

موج بعدی DeFi شاهد استفاده کاربران از معامله بدون کارمزد یا با هزینه تقریباً صفر خواهد بود. یکی از موانع موجود بحث هزینه های تراکنش بالاست، که همچنان یک دردسر بزرگ برای تازه واردان به فضای Web3 هست. میانگین هزینه تراکنش در اتریوم در زمان نگارش این مقاله در سطحی حدود 146 Gwei است.

هزینه بالای تراکنش برای کاربران عادی در فضای Web3 به یک کابوس مالی تبدیل شده است. برای این منظور کارشناسان بدنبال راهی برای بهبود اکوسیستم مالی غیر متمرکز هستند که آنرا قابل استفاده تر و در دسترس بیشتر همگان قرار دهد.

راه حل بهبود مقیاس پذیری

برای به حداقل رساندن هزینه‌های تراکنش چند استراتژی طراحی شده که می‌توان از آن برای کاهش هزینه‌ تراکنش استفاده کرد، از جمله استفاده از لایه دوم در اتریوم برای بهبود عملکرد بلاکچین و مقیاس پذیری اتریوم می باشد.

لایه دوم در کنار بهبود مقیاس پذیری امنیت و سرعت بلاک چین را نیز بهبود می بخشد برای این منظور طیف وسیعی از پروتکل های لایه 2 وجود خواهد داشت که به کاربران اتریوم امکان می دهد هزینه تراکنش خود را به حداقل ممکن کاهش دهند.

ایجاد انقلاب در فضای وب 3

 چندین استراتژی وجود دارد که می توان از آنها برای کاهش یا به حداقل رساندن هزینه تراکنش استفاده کرد که از جمله این راه حلها:
 ساعت کاری تراکنش: هزینه تراکنش اتریوم در طول روز با وقوع رویدادهای مختلف و با زمان شروع ساعت کاری کشورهای مختلف جهان در نوسان است. در نتیجه، زمان‌های خاصی در طول روز وجود دارد که احتمالاً کارمزد به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

یکی از راه‌های کاهش کارمزد تراکنش، محاسبه این زمان‌ها در هنگام تراکنش هست. تحقیقات Paxful شلوغ‌ترین و گران‌ترین زمان‌ تراکنش را بین ساعت 8 صبح تا 1 بعد از ظهر (EST) مشخص کرده است، بنابراین نیمه شب تا ساعت 4 صبح (EST) شلوغ نیست و در نهایت ارزان تر است.

آینده Web3

Web3 تنها در صورتی موفق به پذیرش سریعتر یا حتی جایگزینی کامل با web2 خواهد شد که کاربران قادر به معامله بدون کارمزد و یا بدون پرداخت هزینه بالای کارمزد باشند. در اصل web2 نوع توسعه یافته web3 خواهد بود. با نگاهی اجمالی به آیندهWeb3 دریافتیم UX یا تجربه کاربر نقش مهمی را در آینده آن ایفا خواهد کرد. آینده ای که در آن تراکنش ها رایگان، آنی و ایمن خواهند بود.

تگ ها