تصمیم جانت یلن برای استعفا از وزارت خزانه داری ایالات متحده

تصمیم جانت یلن برای استعفا از وزارت خزانه داری ایالات متحده
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

وزیر خزانه داری دولت بایدن قرار است پس از پایان زمان میان دوره ای دولت را ترک کند. طبق گزارش اکسیوس؛ خروج یلن می ‌تواند باعث ایجاد تغییرات گسترده در تیم اقتصادی رئیس ‌جمهور شود و احتمالا تغییرات گسترده در مقررات ارزهای دیجیتال شود. ایالات متحده در حال حاضر در حال گذر از یک بحران کلان اقتصادی است و بسیاری از فعالان بازار به دلیل دست کم گرفتن وضعیت کلان اقتصادی یلن از او انتقاد کرده اند.

خروج جانت یلن پس از دوره میانی قطعی نیست، با این حال پس از تصمیم وی برای خروج از سمت وزیر خزانه داری، هر نامزد احتمالی برای پست کابینه باید توسط سنا تایید شود. از سوی دیگر انتخابات میان‌ دوره ‌ای تعیین خواهد کرد که کدام حزب سیاسی بعد از 8 نوامبر، نهاد قانونگذاری سنا را کنترل خواهد کرد. به گفته کارشناسان؛ اگر جمهوری خواهان بعد از انتخابات مجلس سنا را کنترل نمایند، ساختار قانونگذاری دولت کاملا تغییر خواهد کرد.

طبق نظرسنجی‌ ها؛ حزب دموکراتیک رئیس‌جمهور در حال حاضر در رقابت برای انتخابات میان دوره ای سنا پیشتاز است.

تاثیر تصمیم جانت یلن بر ارزهای دیجیتال

وزارت خزانه داری ایالات متحده یک موقعیت مهم برای پذیرش یاعدم پذیرش ارز دیجیتال در تمام ایالات آمریکا است. دفتر کنترل دارایی های خارجی، OFAC اخیرا به دلیل ممنوعیت سرویس میکسر دیجیتال تورنادو کش مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته است، این سازمان بخشی از وزارت خزانه داری ایالات متحده است و تورنادو کش را به دلیل فعالیت های پولشویی ممنوع کرده است.

جانت یلن همچنین پیش از این اظهاراتی در خصوص ارزهای دیجیتال مطرح کرده و ممنوعیت گسترده آنرا پیشنهاد نموده است. او در آخرین اظهارات خود به سرمایه گذاران توصیه کرده است که از بیت کوین به عنوان بخشی از پس انداز بازنشستگی استفاده نکنند. در سخنرانی دیگری، او در مورد خطرات مختلف مرتبط با فن آوری دیجیتال هشدار داده و اظهار داشته است در طول زمستان کریپتو و کاهش قیمت بیت کوین نیاز به مقررات سخت گیرانه در خصوص ارز دیجیتال به ویژه پس از سقوط اکوسیستم ترا ضروری است.

جانت یلن همچنین نقش مهمی در سلامت اقتصاد کلان کشور دارد. او در سخنرانی اخیر خود ضمن تایید اظهارات جروم پاول در خصوص افزایش نرخ بهره برای مهار تورم اعلام کرده است که هیچ عملکرد نامنظمی در بازار وجود ندارد و بازار زیر نظر مرجع پولی ایالات متحده احتمالا به زودی تورم را مهار خواهد نمود. فعالان بازار نیز با اشاره به تهدید دوگانه رکود و تورم در اقتصاد کنونی از وی انتقاد کرده اند.

طبق گزارشAxios، جینا ریموندو، وزیر بازرگانی و لائل برینارد، معاون فدرال رزرو احتمالا جانشینان احتمالی جانت یلن خواهند بود و با توجه موضع نامشخص این افراد در خصوص دارایی های دیجیتال تاثیر انتخاب این اشخاص بر مقررات ارزهای دیجیتال پیش بینی نشده است.
 

تگ ها