تصویب قوانین حمایتی رمزارز در بلاروس

تصویب قوانین حمایتی رمزارز در بلاروس
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

به گفته دفتر مطبوعاتی لوکاشنکو، رئیس جمهور دستورالعملی در مورد ثبت آدرس های کیف پول مجازی و گردش ارزهای دیجیتال امضا کرده است.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، قانونی را امضا کرد که به طور رسمی جریان آزاد ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را تایید می کند و نشان می دهد که بلاروس در پی ایجاد موقعیت مساعد تجارت ارز دیجیتال در کشور می باشد. لوکاشنکو روز دوشنبه قانون شماره 48 در مورد ثبت آدرس‌های کیف پول مجازی و گردش ارزهای دیجیتال را امضا کرد و به هی تک پارک Hi-Tech Park، تنظیم‌کننده ارزهای دیجیتال بلاروس، برای ردیابی آدرس های کیف پول مجازی مورد استفاده در عملیات غیرقانونی داد.

در اطلاعیه رسمی آمده است: بلاروس به طور مداوم در حال توسعه زمینه قانونی برای تنظیم فعالیت‌های مرتبط با دارایی‌های دیجیتال است و برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر، گردش آزاد ارزهای دیجیتال را مجاز می‌داند. لوکاشنکو در سپتامبر 2021 از دولت خواست تا ارز دیجیتال را با استفاده از زیرساخت برق استفاده نشده استخراج کند.

بلاروس کشوری مساعد برای تجارت ارز دیجیتال

بلاروس یک کشور مساعد برای تجارت ارز دیجیتال است و رئیس جمهور در سال 2018 دستوری مبنی بر توسعه اقتصاد دیجیتال صادر کرد که شامل مزایای مالیاتی برای شرکت هایی است که با دارایی های دیجیتال سروکار دارند. فرمان اخیر، موقعیت کشور را در زمینه ارز دیجیتال حفظ می کند و ساختار قانونی که در حال ایجاد است، به منظور تشویق صندوق های سرمایه به سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، علیرغم افزایش قوانین نظارتی، خواهد بود.

تگ ها