تصویب لایحه مالیات بر دارایی های خارجی توسط سنای آرژانتین

تصویب لایحه مالیات بر دارایی های خارجی توسط سنای آرژانتین
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

مجلس سنای آرژانتین لایحه ‌ای را تصویب کرد که به دولت اجازه می ‌دهد بر دارایی ‌های اعلام نشده شهروندان این کشور در کشورهای خارجی مالیات بگیرد. فهرست دارایی های ارائه شده شامل سهام، املاک، اوراق قرضه و حتی ارزهای دیجیتال می باشند. هدف از این قانون، جمع آوری وجوه بیشتر برای پرداخت بدهی 45 میلیارد دلاری آرژانتین به صندوق بین المللی پول،IMF  می باشد.

براساس لایحه تصویب شده توسط سنای آرژانتین، دولت اجازه دریافت مالیات از دارایی های شهروندان در کشورهای خارجی را خواهد داشت. طبق مفاد متن مصوب، دولت بر انواع دارایی ‌هایی که قبلاً به سازمان مالیاتی اعلام نشده است، مالیات خواهد گرفت.

طبق لایحه این وجوه جمع آوری شده مستقیماً توسط وزارت اقتصاد مدیریت خواهند شد. بسته به بازه زمانی و کالاهایی که در اختیار خواهند داشت، شهروندان آرژانتینی باید تا 50 درصد از این دارایی ها را به عنوان مالیات بپردازند. همچنین پرداخت ها در این صندوق بر حسب دلار دریافت خواهد شد تا زمانی که آرژانتین بدهی 45 میلیارد دلاری خود به صندوق بین المللی پول،IMF  را پرداخت نکند فعال خواهد ماند. به گفته رسانه های محلی، این لایحه اکنون باید توسط نمایندگان پارلمان تصویب شود.

واکنش آرژانتینی ها

واکنش در کشور عمدتا منفی بوده است و بسیاری از مردم بسیاری از لایحه ارائه شده توسط قانون را مورد انتقاد قرار داده اند. این پروژه از دارایی های دیجیتالی مالیات خواهد گرفت که تحت حمایت دولت نمی باشد و این باعث نگرانی سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال در آرژانتین شده است.
کشور آژانتین دارای بازار ارزهای دیجیتال به ارزش نزدیک به 70 میلیارد دلار می باشد که بسیار بالاتر از 28.3 میلیارد دلار ونزوئلا است که پس از برزیل در رتبه دوم قرار دارد.

این اقدام احتمالا نقدینگی مورد نیاز دولت را برای تامین مالی پرداخت ‌ها به وام صندوق بین ‌المللی پول را فراهم خواهد کرد. انتقادات دیگر از این پروژه مربوط به تأسیس بانک های خارجی به عنوان عوامل نگهداری این پول خواهد بود و همچنین دولت اعلام کرده است که از معاهدات بین المللی برای به دست آوردن اطلاعات در مورد هولدرهای ارزهای دیجیتال استفاده خواهد کرد.

براساس اظهارات کارشناسان موسسه مالیاتیSDC، بیش از 120 کشور از جمله کشورهای دوستدار دیجیتال مانند مالت، سیشل، جزایر ویرجین، لیختن اشتاین، جبل الطارق و السالوادور و ... ، دارایی های مربوط به آرژانتینی ‌های خارج از کشور را گزارش می‌ کنند. آژانس مالیاتی آرژانتین ماه گذشته با همکاری سیستم گزارش جهانی اعلام کرد که با کمک ناظران مالیاتی از فرارهای ارز دیجیتال در سطح جهانی جلوگیری خواهد کرد و دارایی های شهروندان خود را تحت کنترل دولت در خواهد آورد.
 

تگ ها