تصمیم هند در مورد ارزهای دیجیتال

تصمیم هند در مورد ارزهای دیجیتال
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

اگرچه هند امیدوار بود که مالیات گامی در جهت تصویب مقررات باشد اما با وجود نرخ های مالیاتی بالا و قوانین پیشنهادی به نظر می رسد در جهت ممنوعیت و انصراف تجارت ارز دیجیتال باشد. پیشنهادهای مالیاتی جدید هندوستان باعث سردرگمی بسیاری شده است.

بر اساس قوانین جدید که قرار است از اول آوریل اجرا شود، درآمد حاصل از ارزهای دیجیتال بیش از 30 درصد نرخ مالیات، مشمول مالیات خواهد شد که بالاترین محدوده مالیاتی در هند برای دارایی ها است.

این قانون در نظر دارد مالیات های کوچکتری را نیز اضافه کند، از جمله مالیات 1% کسر شده در مبدا برای همه تراکنش های بالاتر از 134 دلار آمریکا. راهول گارگ، شریک مدیریت شرکت مشاوره مالیاتی Asire می گوید: این مالیات مضاعف به این معنی است که تاجران و سرمایه گذاران تا 34 درصد از معاملات خود را بعنوان مالیات پرداخت خواهند کرد.

بیش از 80000 نفر طوماری را امضا کرده اند تا از دولت بخواهند قوانین جدید را بازنگری کند، اما بر اساس گزارشات اخیر که دهلی نیوز منتشر کرده است، تعدادی از صاحبان قدرت تمایلی برای پذیرش ارزهای دیجیتال ندارند و برخی هنوز به دنبال ممنوعیت کامل آن هستند.

برخی از سرمایه گذاران صنعت دیجیتال می گویند که سیگنال های گیج کننده سیاست مدران منجر به از بین رفتن این صنعت نوپا خواهد شد و سرمایه گذاران را مجبور خواهند کرد که به مراکز مهم تری مانند سنگاپور و کره جنوبی بروند.

صرافی ارز دیجیتال Zebpay در بحبوحه تنش های نظارتی در سال 2018 از هند به سنگاپور و مالت نقل مکان کرد، در حالی که برخی از سرمایه گذاران اخیراً به Forkast گفتند که در حال بررسی جابجایی پس از اعلام مالیات هستند.

ممنوع کردن یا عدم ممنوعیت

بانک مرکزی هند، بارها نسبت به سرمایه گذاری های ارز دیجیتال هشدار داده است. وزیر دارایی، نیرمالا سیتارامان، سال گذشته تجارت دیجیتال را منطقه پرخطر نامید.

همچنین زمانی که دولت از برنامه های خود برای تنظیم این صنعت پرده برداری کرد، جامعه رمزارز نسبت به روند مساعد آن امیدوار شدند. هفته گذشته در پارلمان، سوشیل مودی به وزرا گفت که این مالیات برای منصرف کردن مردم از سرمایه‌گذاری در رمزارزها است، زیرا این تجارت بسیار سوداگرانه و بی‌ثبات است.

در حالی که وزرا تلاش می‌کنند سرمایه‌گذاران و معامله‌گران خشمگین را آرام کنند،RBI همچنان خواستار ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال است و آنها را چیزی بدتر از طرح های پونزی می‌خواند.

نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی، پیشتر گفته بود که مالیات برابر با مشروعیت صنعت ارز دیجیتال نیست و دولت حق مالکیت بر درآمد مالیاتی صرف نظر از اینکه از راه های قانونی یا غیرقانونی ناشی شده باشد را داراست.

او همچنین گفت که هنوز تصمیمی در مورد ممنوعیت یا نظارت بر ارز دیجیتال گرفته نشده است. شرکتها در هند مشمول مالیات 25 درصدی هستند که به‌طور قابل توجهی کمتر از مالیات 30 درصدی تعیین شده برای درآمد ارزهای دیجیتال است. بنابراین، سرمایه گذاران باید مالیات بیشتری بر درآمد ارزهای دیجیتال خود بپردازند.
به عنوان یک بخش نوپا، صنعت رمزارز نیازمند قوانین مالیاتی است که رشد و استفاده از آن را ارتقا و نوآوری را تقویت کند. اما در هند، دولت در تلاش است تا رشد انفجاری رمزارز را در طول سالها کنترل کند.

قوانین مالیاتی قرار بود شفافیتی را ارائه دهند اما باعث سردرگمی بیشتری در بین جامعه سرمایه گذاران شد. بسیاری از سرمایه گذاران دیجیتال هند و برخی از صرافی ها به دلیل تناقضات قوانین در فکر خروج از هند هستند.
 

تگ ها