تعلیق تست معاملات ارزهای دیجیتال توسط بانک مشترک المنافع استرالیا

تعلیق تست معاملات ارزهای دیجیتال توسط بانک مشترک المنافع استرالیا
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

امکانات و مزیت های بی پایان فضای ارزهای دیجیتال راهکار مفیدی برای تعامل بوده است. چندین کشور، برندها و افراد مختلف وارد فضای دارایی های دیجیتال شده اند تا از سودهای کلان آن بهره ببرند. با این حال، سقوط اخیر قیمت ارزهای دیجیتال باعث رکود بازار ارزهای دیجیتال شده است.
پیش از این اتفاقات اخیر مارکت دیجیتال، بزرگترین بانک استرالیا، Commonwealth Bank (CommBank) برنامه ریزی کرده بود تا اپلیکیشن معاملات ارزهای دیجیتال خود را راه اندازی نماید، با این حال، به نظر می رسد نوسانات مارکت دیجیتال برنامه آنان را مختل کرده و باعث توقف پروژه شده است. CommBank اخیرا در بیانیه ای اعلام کرده است که انتشار آزمایشی تجارت ارزهای دیجیتال خود متوقف کرده و مقررات سخت گیرانه ارزهای دیجیتال را همزمان با مارکت نزولی را دلیل اصلی آن عنوان کرده است.
CommBank پیش از این تعهد خود را به ارائه خدمات دارایی های دیجیتال برای مشتریان خود در نوامبر 2021 اعلام کرده است، این بانک قرار است با شرکای خود جمینی وChainalysis، برای ادامه روند تصمیم گیری نماید.
در روز پنجشنبه، 26 می مدیر عامل CommBank، مت کامین، اظهار داشت که بانک در حال حاضر در حال جمع آوری نظرات کاربران خود می باشد. براساس اظهارات مدیر عامل در رسانه گاردین استرالیا، بانک قبل از ادامه طرح آزمایشی خود به مقررات قوی ارزهای دیجیتال نیاز خواهد داشت.
علاوه بر این، این بانک پس از سقوط استیبل کوین اکوسیستم ترا انتشار آزمایشی خود را کاهش داده است. همچنین افت قیمتی اخیر در کل بازار ارزهای دیجیتال به روند انتشار را کند کرده است.

برنامه های CommBank درخصوص ارزهای دیجیتال

بزرگترین بانک استرالیا، CommBank پیش از این برنامه های خود را برای سال 2022 ارائه کرده است که شامل ارائه خدمات دیجیتال می باشد که قرار بوده همزمان با رونمایی آزمایشی خود آغاز نماید. اماCommBank با مشکلاتی روبرو شده است. کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا،ASIC محصولات این بانک را از آوریل 2022 تأیید نکرده است. براساس اظهارات نهاد نظارتی، CommBank باید قبل از صدور تأییدیه، تمام قوانین لازم را رعایت نماید.
همچنین مدیر عامل CommBank، هفته گذشته طی یک جلسه توجیهی فن آوری به علاقه شدید CommBank در خصوص فضای ارزهای دیجیتال اشاره و اظهار داشته است که CommBank به دنبال اقداماتی برای تنظیم دارایی ‌های ارزهای دیجیتال می باشند که با اتفاقات اخیر مارکت دیجیتال ضروری بنظر می رسد. براساس داده های تریدینگ ویو، بازار ارزهای دیجیتال هنوز زیان های قبلی خود را بازیابی نکرده است.
مدیر عامل بانک مشترک المنافع استرالیا در مورد علاقه بانک خود به مشارکت در مقررات ارزهای دیجیتال اشاره و اظهار داشت که ناظران نظارتی CommBank می‌ خواهند در خط مقدم تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال در استرالیا باشند.
 

تگ ها