تعلیق خدمات پرداخت ارزهای دیجیتال در کوین بیس تنها چند روز پس از راه اندازی در هند

تعلیق خدمات پرداخت ارزهای دیجیتال در کوین بیس تنها چند روز پس از راه اندازی در هند
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال مستقر در ایالات متحده، کوین بیس، تنها سه روز پس از راه اندازی در شبه قاره آسیای جنوبی، هند خدمات پرداخت را از طریق واسط پرداخت های متحد (UPI) در پلتفرم خود برای کاربران هندی به دلیل فشار تنظیم کنندگان پرداخت محلی به حالت تعلیق درآورد است.

واسط پرداخت های متحدUPI، پورتال پرداختی است که توسط شرکت ملی پرداخت هند، NPCI اداره می شود،NPCI یک بخش ویژه از بانک مرکزی هند RBI، زیر نظر وزارت دارایی است که سفارشات خرید در خدمات هند کوین بیس را تسهیل می کند.

صرافی کوین بیس قبلاً اطلاعات روش پرداخت خود را در وب سایت خود برای کاربران هندی به روز کرده و از کاربران خواسته است برای سفارش فروش، سرویس پرداخت فوری IMP را امتحان کنند.

براساس گزارش پایگاه خبری مالی بیزنس استاندارد در 11 آوریل، کوین بیس اعلام کرده برای اصلاح وضعیت هند با تنظیم‌کننده‌ های مناسب کار خواهد کرد و متعهد خواهد شد تا با شرکت ملی پرداخت هند و سایر مقامات مربوطه همکاری نماید.

دلیل تعلیق خدمات پرداخت توسط کوین بیس

 شرکت ملی پرداخت هند در بیانیه ‌ای در 7 آوریل اعلام کرد که جایگاه قانونی هیچ صرافی ارز دیجیتالی را که از رابط پرداخت ‌های متحد (UPI)بانک مرکزی هند، RBI استفاده می ‌کنند، حتی پس از اعلام انتشار خدمات کوین بیس به رسمیت نمی ‌شناسد. انگیزه تعلیق ممکن است از این نظر ناشی شده باشد.

براساس گزارش‌ های رسانه ‌ای درباره خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از UPI، شرکت پرداخت ملی هند اعلام کرد که این شرکت از هیچ صرافی ارز دیجیتال با سیستم پرداخت UPIیا واسط پرداخت های متحد اطلاعی ندارد.

به نظر نمی رسد کاربران هندی کوین بیس از تعلیق ناگهانی سرویس پرداخت ناراحت باشند. یکی از بنیانگذاران کانال یوتیوب کریپتو ایندیا، آدیتیا سینگ، در 11 آوریل اعلام کرد: این اقدام حرکت جدیدی نیست و صرافی های هندی از سال 2018 با مشکلات خدمات پرداخت مواجه هستند.
کوین بیس چند روز پس از بیانیه شرکت ملی پرداخت هند NPCI، سرویس واسط پرداخت های متحد UPI را در هند غیرفعال کرده است.

معاملات ارزهای دیجیتال در بحبوحه ایجاد قوانین دیجیتال

معامله ‌گران دیجیتال هندی احتمالاً به بی ‌ثباتی خدمات معاملاتی عادت کرده ‌اند. دولت هند در تلاش برای اتخاذ یک چارچوب قانونی مناسب برای ارزهای دیجیتال است. براساس استدلال برخی از تحلیلگران تجارت ارزهای دیجیتال احتمالا در کشور ممنوع خواهد شد.

برخی از مقامات هندی مانند تی رابی سانکار، معاون رئیس بانک مرکزی هند، از ممنوعیت کامل حمایت خواهند کرد. با این حال، هنوز چنین ممنوعیتی اتفاق نیفتاده است. هند اخیرا در 31 مارس مالیات 30 درصدی را بر تجارت دیجیتال وضع کرده که مشابه مالیات بر قمار می باشد.

کوین بیس Ventures، زیر مجموعه سرمایه گذاری کوین بیس، ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد یک میلیون دلار در محصولات ارزهای دیجیتال و وب 3 هند سرمایه گذاری کند. به نظر نمی رسد که سرنوشت این طرح ها تحت تأثیر تعلیق خدمات صرافی قرار گیرد.

تگ ها