تعلیق موقت برداشت بیت کوین در بایننس

تعلیق موقت برداشت بیت کوین در بایننس
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

صرافی ارزهای دیجیتال بایننس به طور موقت برداشت از شبکه بیت کوین را به حالت تعلیق درآورده است. این اتفاق تقریبا همزمان با توقف برداشت در سلسیوس در پی بحران نقدینگی اتفاق افتاده است که باعث نگرانی کاربران بایننس شده است. در میان کاهش 15 درصدی بیت کوین، صرافی ارز دیجیتال بایننس اعلام کرد که به طور موقت تراکنش های بیت کوین را در شبکه بیت کوین متوقف کرده است. هم اکنون برداشت از طریق شبکه های دیگر مانند اتریوم یا بایننس کوین  در دسترس می باشد.

بایننس اعلام کرد این اقدام به دلیل یک تراکنش متوقف شده که باعث عقب ماندن تراکنش های دیگر در شبکه بیت کوین شده، صورت گرفته است. اگرچه مدیر عامل بایننس ، چانگ پنگ ژائو انتظار داشت این اقدام نیم ساعت طول بکشد، اما این عملیات بیش از 3 ساعت طول کشید تا مشکل رفع شود، این مدت زمان باعث انتشار تئوری های توطئه بسیاری شده است.

بازار ارزهای دیجیتال با بحران های اخیر خود بسیار پر  نوسان بوده است. دلایل نوسانات بازار های اخیر؛ کاهش قیمت در مارکت نزولی دیجیتال ، سقوط terraUSD و اخبار مربوط به سلسیوس بوده که جامعه ارزهای دیجیتال را بسیار محتاط و نگران کرده است.

نیکلاس ویور مخالف همیشگی ارزهای دیجیتال از UC-Berkeley در توییتی اظهار داشت که تعلیق برداشت بایننس باعث شده که سرمایه گذاران فکر کنند که بایننس به ورشکستگی نزدیک شده یا با بحران نقدینگی روبروست.

دیگر کاربر منتقد ارزهای دیجیتال، FatMan گفت که مطمئن نیستم ادعای مدیرعامل بایننس درخصوص اختلال ارسالی درست باشد، از نظر وی بیت‌ کوین مانند اتریوم نیست که در آن تراکنش ‌ها نیاز به یک تراکنش غیره تکراری داشته باشند، حتی اگر تراکنش از همان آدرس در mempool گیر کرده باشد، می‌ توان ورودی ‌ها را خرج کرد.

توضیحات بایننس در خصوص وقفه ایجاد شده

بایننس توانست برداشت از شبکه بیت کوین را پس از چند ساعت وقفه از سر بگیرد و اکنون شایعات در خصوص ورشکستگی بایننس فروکش کرده است. صرافی ارزهای دیجیتال بایننس در طی توضیحاتی اظهار داشت که از بامداد سه شنبه 14 ژوئن در حال تعمیر چندین نقص سخت افزاری جزئی در گره های ادغام کیف پول بوده است که این اقدام باعث شد تراکنش های قبلی در انتظار، پس از تعمیر گره ها در شبکه پخش و اختلاتی در تراکنش بوجود آورند.

این تراکنش ‌های ادغام معلق کارمزد پایینی داشته اند که منجر به خروج تراکنش ‌های UTXO شد و نتوانست با موفقیت پردازش شود. برای رفع مشکل، تیم توسعه با تغییر روند و اصلاح مسیر توانست این مشکل را رفع نماید. این اصلاح همچنین از تکرار مجدد همان مشکل در آینده نیز جلوگیری خواهد کرد.