تغییر رویکرد هالیوود با DAO ها، NFT ها و DeFi

تغییر رویکرد هالیوود با DAO ها، NFT ها و DeFi
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

در چند سال گذشته، ارزهای دیجیتال، بلاک چین و سایر فناوری‌های غیرمتمرکز سعی در از بین بردن قدرت واسطه‌های متمرکز و یکپارچه داشتند. هالیوود نیز از این قاعده مستثنی نیست. فناوری غیرمتمرکز، از نظر تئوری، کاملاً آماده است تا صنعت فیلم و شرکت‌های وابسته به آنرا مختل کند.
دیوید اچ استاینبرگDavid H Steinberg، کهنه کار عرصه سینما و تلویزیون، یکی از مشارکت کنندگان اصلی HollywoodDAO، (یک سازمان مستقل غیرمتمرکز برای فیلمسازی) است، وی می گوید مشکل سیستم متمرکز بودن آن است که  تغییر آن مدت هاست به تعویق افتاده است.DAO در ابتدا قصد دارد بین 2 تا 5 میلیون دلار از طریق فروش توکن جمع آوری کند که برای تأمین مالی یک پروژه استفاده خواهد شد.

D.C. Cassidy، یکی از سازمان دهندگان HollywoodDAO می گوید، هدف اینست که سازندگان ایده های خود را به DAO ارائه دهند و برای اجرای آن منتظر توافق جامعه DAO باشند. بنیانگذاران HollywoodDAO انتظار دارند مدیران فعلی Netflix و HBO از تازه کارهای غیرمتمرکز استقبال کنند. بنظر میرسد ارائه‌دهندگان محتوا با کمبود محتوا مواجه هستند و از هر ایده ای استقبال خواهند کرد.

غول های سینما

HollywoodDAO تنها سیستمی نیست که سرمایه گذاری در مارکت رمزارز را انجام می دهد. دی کریپت (رمزگشایی) در مورد پروژه های مشابه رومن کاپولا، FF3 و استودیو NFT نیز نوشته شده است، که همگی رویکردهای متفاوتی خواهند داشت. یکی دیگر از اعضای این فضا، Mogul Productions (غولهای سینمایی) یک پلتفرم غیرمتمرکز برای تامین مالی فیلم DeFi هستند که سازندگان، طرفداران فیلم و سرمایه‌گذاران فیلم را در یک فضا به هم متصل می‌کند.

 Mogul تنها پروژه رمزارزی ست که دیفای فیلم و NFT های مرتبط با فیلم را ارائه می دهد که در هیچ جای دیگری ارائه نشده است و این به کاربران $STARS این امکان را می دهد که نظرات خود را در هالیوود اعمال کنند. مشکل این است که اگر پلتفرم دیفای پشتیبان قوی یک پروژه نباشد، سایر تأمین‌کنندگان مالی در این مسیر حرفی برای گفتن خواهند داشت که می‌تواند با دیدگاه‌های حامیان جامعه دیفای در تضاد باشد.

بسیاری از این موارد مانع از سرعت سریع حرکت بلاک چین می‌شود و انجام آن از طریق NFT بسیار کارامدتر می باشد. به همین دلیل این شرکت یک بازار NFT افتتاح کرده که درآمد حاصل از آن می تواند برای تامین مالی فیلم ها استفاده شود.

همچنین چرخش مارکت NFT برای تأمین مالی فیلم بسیار مؤثر بوده است، بدین ترتیب میل به یک رویکرد مبتنی بر ارز دیجیتال برای تامین مالی فیلم افزایش خواهد یافت و این مانند یک راه جایگزین برای دسترسی به سرمایه، استفاده از مخاطبان جهانی، توانمندسازی و ایجاد مخاطب و ایجاد همسویی با آن می باشد.
 

تگ ها