تهدید ایلان ماسک به پایان دادن معامله توییتر بدلیل نقض مفاد توافقنامه

تهدید ایلان ماسک به پایان دادن معامله توییتر بدلیل نقض مفاد توافقنامه
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس معتقد است که توییتر مفاد توافقنامه را نقض کرده است، بنابراین او حق دارد این قرارداد را فسخ نماید. طبق توضیحات تیم حقوقی ماسک، توییتر از ارائه اطلاعات مهم مربوط به هرزنامه و حساب های جعلی در پلتفرم خود خودداری نموده است و بدین ترتیب ایلان ماسک می تواند پیشنهاد خرید 44 میلیارد دلاری خود در توییتر را خاتمه دهد.

تیم حقوقی ایلان ماسک در روز دوشنبه 6 ژوئن، متن شکایت نامه خود را به توییتر فرستاده و همچنین آنرا در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، SEC نیز ثبت کرده است. براساس اظهارت تیم حقوقی، توییتر از ارائه اطلاعاتی که ایلان ماسک از 9 می 2022 مکرراً درخواست کرده است برای تسهیل ارزیابی حساب ‌های اسپم و جعلی در پلتفرم شرکت خودداری کرده است.

در این نامه اعلام شده است که توییتر موظف است طبق توافقنامه اطلاعات درخواستی ایلان ماسک را ارائه نماید. تیم حقوقی ماسک همچنین اظهار داشت که داده‌ های درخواستی برای رفع مشکلاتی که قبلا توسط تیم ایلان ماسک ارائه شده است، ضروری است.

به گفته مدیر عامل تسلا، امتناع توییتر از پیروی از تعهدات قرارداد به این معنی است که این شرکت به دلیل مخفی کردن اطلاعات سعی در نقض قوانین داشته و مفاد توافقنامه را زیر پا گذاشته است. علاوه بر آن، رئیس اسپیس ایکس معتقد است که توییتر از ابتدا با نقض آشکار تعهدات توییتر سعی در تغییر نظرات هئیت مدیره و مخالفت با ایلان ماسک داشته است.

واکنش توییتر در خصوص عدم ارائه داده های درخواستی

طبق بیانیه توییتر در ماه آوریل، پیشنهاد 44 میلیارد دلاری ماسک بدون انجام هیچ بررسی لازم ارائه شده است و ماسک درخواستی برای انعقاد یک قرارداد محرمانه یا جستجوی هرگونه اطلاعات غیر عمومی در مورد توییتر از توییتر نکرده است. توییتر از این دلیل برای رد درخواست ماسک برای ارائه داده استفاده کرده است.

اقدامات ایلان ماسک برای بهبود عملکرد توییتر

ماسک تنها چند روز پس از انعقاد قرارداد توییتر از وجود ربات های اسپم توییتر ابراز نارضایتی کرده است و آنها را بزرگترین مشکل توییتر نامیده است و اظهار داشته در صورت موفقیت در تصاحب پلتفرم، مشکل را حل خواهد کرد. همچنین از زمان پذیرش پیشنهاد وی توسط توییتر، ماسک در مورد چگونگی حل مشکل ربات اسپم توییتر و استفاده از ارز دیجیتال دوج کوین برای پرداخت پیشنهاداتی ارائه داده است.

با این حال، ماسک ماه گذشته اعلام کرد که قرارداد خرید توییتر او به حالت تعلیق درآمده است تا جزئیات مشکلاتی نظیر حساب‌ های اسپم و جعلی را بررسی نماید، وی معتقد است که 20 درصد یا بیشتر کاربران توییتر جعلی می باشند. طبق قرارداد، ماسک در صورت فسخ قرارداد نقدی 44 میلیارد دلاری خود برای شرکت رسانه های اجتماعی، باید یک میلیارد دلار هزینه به توییتر بپردازد. با این حال، اگر توییتر توافق نامه را نقض کند، شرایط فرق خواهد کرد.

براساس نظر دان آیوز، تحلیلگرWedbush ، ماسک به دنبال فسخ قرارداد با توییتر است و در عین حال تمایلی به پرداخت غرامت ندارد.

تگ ها