توزیع هش ریت جهانی در ابتدای سال 2022

توزیع هش ریت جهانی در ابتدای سال 2022
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

پس از رتبه بندی کشورهای جهان از نظر میزان استخراج بیت کوین در سال 2021 که توسط کارشناسان دانشگاه کمبریج بریتانیا انجام شد، به ترتیب ایالات متحده با 35.4 درصد، قزاقستان با 18.1 درصد و روسیه 11.23 درصد، 3رتبه برتر جهان در استخراج بیت کوین هستند. پس از آن کانادا با (9.55%)، ایرلند (4.68%)، مالزی (4.59%)، آلمان (4.48%) و ایران (3.11%) قرار دارند. نکته مهم این است که در سال 2020 هیچکدام جز نفرات اول تا سوم جهان نبوده اند. ماجرا از زمانی شروع شد که دولت چین ارزهای دیجیتال را در این کشور ممنوع کرد و ماینرها را مجبور کرد به کشورهای دیگر مانند آمریکای شمالی و آسیای مرکزی مهاجرت کنند. آن زمان بود که توزیع هش با تغییرات شدیدی روبرو شد.
با نگاهی به آمارهای چند سال اخیر. ارقام امروزی به شدت با آنچه در سال 2020 وجود داشته اند متفاوت است. چین از نظر حجم استخراج بیت کوین در آن زمان پیشرو بود و 66.86 درصد از کل توکن های استخراج شده را مال خود کرده بود. پس از آن روسیه با 8.17 درصد، مالزی (6.23 درصد) و قزاقستان (4.57 درصد) قرار داشته اند. ایالات متحده تنها با سطح 4.2٪ در رتبه پنجم در سال 2020 قرار گرفته بود. در اوایل سال 2021، زمانی که دولت چین شروع به اعمال محدودیت و ممنوعیت کامل صنعت ارز دیجیتال برای افرادی که با ارزهای دیجیتال کار می‌کردند کرد، توزیع هش ریت در جهان شروع به تغییر کرد. این اقدامات منجر به فروپاشی کامل ماینینگ در چین شد. زیرا ماینرهای چینی شروع به مهاجرت به آمریکای شمالی و آسیای مرکزی کردند. عملکرد دولت چین ایالات متحده را تشویق کرد تا تنها در یک ماه به صدر تولید بیت کوین و قزاقستان را به رتبه دوم در رتبه بندی در جهان برساند.
به این ترتیب رتبه بندی حجم استخراج کشورها در طول 2 سال گذشته تغییر کرده است. در واقع، صنعت ارز دیجیتال در حال حاضر رشد سریع و توسعه ثابتی را نشان می دهد. با جستجوی مکان‌هایی برای قرار دادن تجهیزات استخراج، GMT پایین‌ترین نرخ‌های توان را برای استخراج کنندگان انتخاب می‌کند. مراکز داده ی آن در مناطق و کشورهای مختلف واقع شده اند و به صورت غیر متمرکز تجهیزات استخراج را ارائه می دهند.

به گفته منابع معتبر جهانی، این شرکت قصد دارد تجهیزات را از سایر شرکت کنندگان در بازار ماینینگ به اکوسیستم خود جذب کند. بنابراین به ماینرها از سراسر جهان پیشنهاد می شود که تجهیزات خود را در مراکز داده GMTقرار دهند. برای این کار، ماینرها توکن هایGMT را به میزانی متناسب دریافت خواهند کرد. واقعیت دیگر اینکه GMT در بازار ایالات متحده فعالیت نمی کند، به این معنی که احتمال زیادی وجود دارد که اکثر ماینرهای بزرگ از سایر مناطق بتوانند به GMT بپیوندند. در نهایت، سهم قابل توجهی از هش ریت جهان از ایالات متحده آمریکا مهاجرت خواهد کرد. هدف این پروژه در اختیار گرفتن 20 درصد از ماینینگ جهانی است. با توجه به این واقعیت و اینکه GMT در ایالات متحده آمریکا (حداقل در حال حاضر) فعال نیست، به احتمال زیاد این پروژه به طور قابل توجهی بر تمرکز زدایی جغرافیایی هش ریت جهانی تأثیر خواهد گذاشت.

تگ ها