توقف موقت معاملات، سپرده ها و برداشت از Voyager Digital

توقف موقت معاملات، سپرده ها و برداشت از Voyager Digital
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

صندوق سرمایه Voyager Digital  اخیرا در 25 ژوئن اعلام کرد که 655 میلیون دلار از صندوق سرمایه Three Arrows (3AC) بدهکار است و با توجه به بحران نقدینگی این شرکت موفق به دریافت این مبلغ نشده است، این شرکت پس از اعلام این خبر؛ 500 میلیون دلار از Alameda Ventures به منظور حفاظت از دارایی های کاربران دریافت کرده است.

با این حال پنج روز بعد در 1 جولای، شرکت وویجر اعلام کرد که این شرکت دیجیتال به طور موقت معاملات، سپرده ها، برداشت ها و پاداش های وفاداری شرکت را به حالت تعلیق درآورده است. استفان ارلیش، مدیر اجرایی وویجر دیجیتال در بیانیه ‌ای اظهار داشت که این اقدام تصمیم بسیار دشواری برای اجرا، اما با توجه به شرایط فعلی بازار تصمیم درستی بوده است.

سهام VYGVF پس از بسته شدن 0.44 دلار به ازای هر سهم در روز پنجشنبه 30 ژوئن به 0.29 دلار برای هر سهم در 2 جولای سقوط کرده است. بالاترین قیمت سهام این شرکت در تاریخ 1 آوریل 2021 به ارزش 27.39 دلار به ازای هر سهم بوده که تاکنون 99 درصد از  ارزش سهام خود را دست داده است.

مدیر اجرایی وویجر دیجیتال اظهار داشته که این تصمیم فرصتی برای ایجاد جایگزین ‌های استراتژیک با شرکت های هم راستا خواهد بود و اطلاعات تکمیلی توسط تیم توسعه در زمان مناسب ارائه خواهد شد.

علاوه بر به روز رسانی در مورد سپرده ها، برداشت ها و پاداش های وفاداری، این شرکت در حال پیگیری پرونده بدهی 3AC به شرکت می باشد. ویجر همچنین به ‌روزرسانی ‌های مالی و ترازنامه های مربوط را براساس الزامات قوانین اوراق بهادار کانادا ارائه کرده است.

بحران جدی کاهش نقدینگی در شرکت های دیجیتال

هفته گذشته پس از آن که وویجر اعلام کرد که 655 میلیون دلار به شکل بیت کوین و یو اس دی کوین بدهکار است، 500 میلیون دلار از شرکت Alameda Ventures  بعنوان تضمین و حفاظت از دارایی های کاربران دریافت کرده است. علاوه بر دریافت این مبلغ، این شرکت اعلام کرده است که با Kirkland & Ellis LLP برای دریافت کمک های حقوقی و با Moelis & Company و The Consello Group برای مشاوره مالی همکاری می کند.

توقف برداشت در شرکت وویجر بعد از تعلیق در برداشت‌ های سلسیوس از چند هفته‌ پیش آغاز شده است. سلسیوس تاکنون درخصوص راهکارهای شرکت برای حل مشکلات مالی اطلاعاتی ارائه نکرده است. با این حال روز پنج‌ شنبه 30 ژوئن، سلسیوس با انتشار یک پست در وبلاگ رسمی خود اظهار داشته که تمرکز سلسیوس هم اکنون برای تثبیت نقدینگی و تسریع در راه اندازی تراکنش هاست.

همچنین همزمان با توقف موقت فعالیت های اصلی صرافی Voyager، زک پرینس، یکی از بنیانگذاران Blockfi اعلام کرد که Blockfi تقریباً 80 میلیون دلار به دلیل سرمایه گذاری در  3ACاز دست داده که این  تنها کسری از ضرر گزارش شده توسط دیگران بوده است.

در نهایت با وجود اظهارات صندوق سرمایه 3AC در خصوص بازیابی سرمایه شرکت؛ فرایند لیکوئید به دستور دادگاهی در جزایر ویرجین بریتانیا در حال پیگیری است.
 

تگ ها