جریمه 144 میلیون دلاری به دلیل بستن اشتباه حساب ماینر ارز دیجیتال

جریمه 144 میلیون دلاری به دلیل بستن اشتباه حساب ماینر ارز دیجیتال
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

دومین بانک بزرگ ایتالیا، UniCredit، پس از از دست دادن پرونده ای علیه یک ماینر ارز دیجیتال، جریمه 144 میلیون دلاری دریافت کرد. بانک حساب این ماینر ارز دیجیتال را بصورت غیر قانونی غیر فعال کرده است، این تصمیم در دادگاه بانیا لوکا در بوسنی و هرزگوین اتخاذ شده و هنوز به پایان نرسیده است و به نظر می رسد این بانک نسبت به این تصمیم اعتراض کرده است.

این پرونده توسط یکی از شرکت های تابعه شرکت ایتالیایی Bitminer Factory که خود را اولین و بزرگترین فارمینگ دیجیتال در ایتالیا می نامد به دادگاه کشیده شده است. این شرکت همچنین گفت که بسته شدن حساب‌ ها در ارتباط با یک پروژه راه ‌اندازی در بخش استخراج ارز دیجیتال با انرژی ‌های تجدید پذیر در بوسنی و هرزگوین بوده است.

این بانک قبلا اعلام کرده بود که با تامین کنندگان و ماینرهای ارزهای دیجیتال و پلتفرم های صرافی وارد رابطه یا مشارکت نخواهند شد. این موضعی است که بسیاری از بانک ‌ها در سراسر جهان از جمله در هند اتخاذ می کنند، اگرچه قوانین موجود با توجه به پذیرش ارزهای دیجیتال در حال تغییر می باشند. دادگاه گفت که بانک هیچ قانون کتبی که مانع از تعامل با مشتریان در فضای دیجیتال شود را نشان نداده است.

افزایش مقررات نظارتی در بانک ها با اعمال تحریم‌ های اقتصادی علیه روسیه

در حالی که بسیاری از ارز دیجیتال به دلیل نقش بالقوه آن در فرار روسیه از تحریم ها و تسهیل فعالیت های غیرقانونی انتقاد کرده اند. صنعت بانکداری نیز امکان دور زدن تحریم ها را برای مقامات روسی فراهم کرده و در این زمینه مشکل ساز شده است. 

بانک UniCredit نیز از این مسئله جدا نبوده است و تعامل با کاربران روسی خود به مشکل برخورده است. این بانک پس از اعمال تحریم ها علیه کاربران روسی اعلام کرد که تعامل با کاربران روسی خود را به طور کامل حذف خواهد کرد که هزینه معاملات فرامرزی آن حدود 8.1 میلیارد دلار خواهد بود. همچنین بانک متعهد به بازخرید سهام خود از کاربران روسی خواهد بود.

کمیسیون اروپا همچنین بانک‌ های سرمایه ‌گذاری بسیاری از جمله  بانک آمریکا، ناتیکسیس، نومورا، RBS (در حال حاضر NatWest)، یو بی اس، UniCredit  و WestLB  (بنام کنونی Portigon) را به دلیل نقض قوانین اتحادیه اروپا جریمه کرده است. آنها به دلیل نقض قوانین اتحادیه اروپا مجموعاً به 407 میلیون دلاری جریمه محکوم شده اند. آکادمی ارز سنج سایت رسمی آموزش ارز دیجیتال و برگزار کننده دوره های حضوری آموزش ارز دیجیتال در ارومیه می باشد. 

تگ ها