حفظ توکن APE در اکوسیستم اتریوم

حفظ توکن APE در اکوسیستم اتریوم
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

جامعه Apecoin در خصوص حفظ توکن APE در اکوسیستم اتریوم رای گیری و تصمیم گیری خواهند نمود. رای گیری AIP-41 از 4 ژوئن آغاز شده و روند رای گیری تا پایان روز چهارشنبه، 8 ژوئن 2022 به پایان خواهد رسید. روند رای گیری توسط حساب رسمی توییتر Apecoin منتشر و در بیانیه مذکور اعلام شده به روز رسانی آتی از طریق توییتر ارائه خواهد شد.

طرح پیشنهادی در خصوص رای گیری AIP-41 می باشد که پیشنهاد حفظ ایپ کوین در اکوسیستم اتریوم را ارائه کرده است.

این فرایند پس از اظهارات اخیر یوگا لبز؛ در خصوص مهاجرت APE به بلاک چین دیگر مورد رای گیری جامعه ایپ کوین قرار گرفته است. براساس اظهارات قبلی یوگا لبز در 30 آوریل، ایپ کوین برای بهبود مقیاس پذیری شبکه به زنجیره بلاک چین دیگری مهاجرت خواهد کرد. بر همین اساس ایپ کوین باید در اتریوم یا در یک راه حل مقیاس پذیر L2 که توسط بلاک چین اتریوم ایمن شده است باقی بماند.

پیشنهادات Apecoin Dao و بهبود مقیاس پذیری

طبق طرح پیشنهادی AIP-41، ایپ کوین دائو، چارچوب حاکمیتی غیرمتمرکز ApeCoin، معتقد است ایپ کوین باید در اکوسیستم اتریوم باقی بماند و در صورت انتقال به زنجیره L1 یا زنجیره جانبی که توسط اتریوم ایمن نیست دچار اختلال خواهد شد.

ایپ کوین دائو معتقد است مهاجرت به یک زنجیره متفاوت، یک تلاش پرهزینه، پرخطر و پیچیده با بسیاری از قطعات متحرک است که احتمالا منجر به سقوط شبکه، یا رها شدن توسط یوگا لبز و سایر نهادهای پشتیبان آن خواهد شد.
فرایند انتقال کوین به زنجیره مقیاس پذیر لایه دوم باعث اختلاف نظر هایی در جامعه ایپ کوین شده و در حال حاضر، برخی مخالف و بسیاری دیگر موافق ایپ کوین دائو می باشند.

همچنین برخی از افراد به راه حل های مقیاس پذیری مانند پروتکل آربیتروم، پروتکل Zksync، پروتکل اپتیمیزم و پروتکلImmutable X اشاره کرده اند. پروتکل آولانچ نیز جزء گزینه های پیشنهادی جامعه بوده است. در ضمن تمام پروتکل های پیشنهادی جزء پروژه های لایه دوم اتریوم بوده اند.

هزینه کارمزد اتریوم

براساس اظهارات تیم توسعه اکوسیستم انتقال ایپ کوین از اتریوم بدترین تصمیمی است که می توان گرفت. در چند وقت اخیر، کارمزدهای اتریوم بسیار کاهش یافته و به کمتر از 3 دلار در هر انتقال رسیده است. هم اکنون میانگین هزینه کارمزد اتریوم از 0.0056 دلار تا 9.87 دلار در هر انتقال متغییر می باشد و هزینه جابجایی یک ارز دیجیتال ERC20 مانندApeCoin (APE) پرهزینه تر از انتقال اتریوم ساده است.

ارزش ایپ کوین 77.3 درصد نسبت به اوج قیمتی خود در 28 آوریل، 26.70 دلار به ازای هر APE، کاهش یافته است. در 30 روز گذشته قیمت کوین 57 درصد افت کرده است. طبق داده های هفت روزه، ارزش ایپ کوین 4.9 درصد کاهش داشته است. ارزش بازار APE در حال حاضر حدود 1.77 میلیارد دلار و حجم تجارت جهانی آن در 24 ساعته 252 میلیون دلار را به خود اختصاص داده است.