حمایت از ETF بیت

حمایت از ETF بیت
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

احتمال راه اندازی یک صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) در ایالات متحده، که در ماه های گذشته توجه زیادی را به خود جلب کرده است، به دلیل پیشنهادات اخیر اریک بالچوناس، تحلیلگر ETF بلومبرگ، دوباره خبرساز شده است. به گفته این تحلیلگر، اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ETF بیت کوین بلک راک را تایید کند، سرمایه عظیم 30 تریلیون دلاری تحت نظارت مشاوران مالی ایالات متحده می تواند به سمت سرمایه گذاری بیت کوین هدایت شود. به طور قابل توجهی، بالچوناس تصریح کرد که در حالی که تایید ETF نقطه بیت کوین می تواند به عنوان یک مسیر در دسترس برای 30 تریلیون دلاری که توسط مشاوران مالی مدیریت می شود تا به طور بالقوه به سرمایه گذاری های بیت کوین سرازیر شود، به خصوص مطمئن نیست که کل 30 تریلیون دلار به بیت کوین منتقل شود یا خیر. . این تحلیلگر خاطرنشان کرد که تنها کسری از این مبلغ ممکن است به عنوان سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. بالچوناس خاطرنشان کرد: "اما حتی اگر 0.5 درصد از آن تخصیص یابد، 150 میلیارد دلار است."

عواقب ETF بیت کوین اسپات بلک راک:

شایان ذکر است که وقتی بلک راک با داشتن بیش از 9 تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت، برنامه ETF بیت کوین خود را ثبت کرد، ورود خود را علنی نکرد. قبل از اینکه بلک راک وارد عمل شود، کارشناس بلومبرگ ادعا کرد که شانس تایید یک ETF نقطه بیت کوین، تنها در حدود 1 درصد است. با این حال، پس از دخالت BlackRock، بالچوناس در یک پادکست فاش کرد که این احتمال به 50٪ افزایش یافته است. بالچوناس افزایش بعدی برنامه های مشابه را از سوی نهادهای مشهور، یعنی ARK Investment، Valkyrie، و Fidelity مشاهده کرد. این امر بر نفوذ بلک راک و رقابت فزاینده در در این حوزه را تأکید کرد.

نقطه مقابل ETF آتی:

ایالات متحده با ETF های بیت کوین کاملاً ناآشنا نیست. ETFهای آتی بیت کوین قبلاً خود را نشان داده اند، البته به صورت محدود. این ETFهای مبتنی بر قراردادهای آتی تقریباً 1 میلیارد دلار از کل دارایی های تحت مدیریت را به سمت خود سرازیر میکند. رقمی که اگرچه چشمگیر است، اما ممکن است در مواجهه با پتانسیل ETF نقطه ای جزئی به نظر برسد. بالچوناس تا آنجا پیش رفت که ETF نقطه بیت کوین را «جام مقدس» نامید. محصولی که در صورت تایید، می‌تواند ETFهای آتی موجود را تحت الشعاع قرار دهد و دامنه ارز دیجیتال را به روش‌هایی که تاکنون دیده نشده است، افزایش دهد. در همین حال، در بحبوحه رقابت برای تایید ETF بیت کوین، بیت کوین در یک روند نزولی مداوم در هفته گذشته بوده است. این دارایی به زیر 26000 دلار سقوط کرده است که 5.7 درصد کاهش یافته است. بیت کوین در حال حاضر 25501 دلار معامله می شود که در زمان نگارش این مقاله نزدیک به 1 درصد کاهش یافته است.