حمایت ایلان ماسک از میم کوین در انجمن قطر و افزایش قیمت دوج کوین

حمایت ایلان ماسک از میم کوین در انجمن قطر و افزایش قیمت دوج کوین
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

دوج کوین، یکی از محبوب ترین کوین های بازار ارزهای دیجیتال، در زمان انتشار 13 درصد افزایش داشته است. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، بار دیگر حمایت خود از ارزهای دیجیتال در روز سه ‌شنبه 21 ژوئن در مجمع اقتصادی قطر در دوحه تکرار کرده است، دوج کوین در واکنش به حمایت وی در 48 ساعت اخیر بیش از 13 درصد رشد کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ماسک در مجمع اقتصادی قطر اظهار داشته که همزمان از دوج کوین حمایت و آنرا خریداری خواهد کرد. ایلان ماسک در طول انجمن قطر در مصاحبه ای با جان میکلت ویت، سردبیر بلومبرگ نیوز اظهار داشت که افراد زیادی که چندان ثروتمند نیستند، مرا تشویق به خرید و حمایت از دوج کوین کرده اند.

این کوین در سال 2013 به عنوان یک شوخی ایجاد شد و به لطف جامعه متعهد و میم های مبتکر به سرعت به یک ارز دیجیتال بزرگ تبدیل شد. از آنجایی که دوج کوین بر خلاف سایر ارزهای دیجیتال هیچ محدودیتی برای تعداد واحدهای موجود ندارد، در برابر کاهش ارزش آسیب پذیر است.

در سال 2017، قیمت دوج کوین 0.0003 دلار بوده و تا اول ژوئن 2022 قیمت آن حدود 40000 درصد افزایش یافت و به 0.10 دلار رسید. بر اساس داده های Coingecko، دوج کوین در حال حاضر با قیمت 0.063 دلار معامله می شود که تا انتشار خبر بیش از 14 درصد افزایش یافته است و طبق نمودار هفتگی تریدینگ ویو ارزش کل بازار آن به 8.5 میلیارد دلار رسیده است.

علاوه بر دوج کوین، بنیانگذار اسپیس ایکس از سایر ارزهای دیجیتال نیز پشتیبانی می کند. ماسک در ماه اکتبر گذشته اظهار داشت که او تنها مالک بیت کوین، اتریوم و دوج کوین می باشد.

اثر ماسک بر دوج کوین

واکنش دوج کوین اغلب در پاسخ به نظرات ماسک در مورد این ارز دیجیتال متفاوت می باشد. روز دوشنبه 20 ژوئن پس از اینکه مدیر عامل شرکت اعلام کرد که در مواجهه با فروش بزرگ ارزهای دیجیتال، به تبلیغ و خرید توکن میم ادامه خواهد داد، دوج کوین در یک دوره 24 ساعته 8.5 درصد از پایین ‌ترین سطح رکورد خود افزایش یافت.

این ارز در ماه می سال گذشته پس از آن که ماسک آنرا " ارز هیجانی" نامید، سقوط کرد. ماسک اخیراً اعلام کرده است که دوج کوین احتمالا با بیت کوین رقابت خواهد کرد و برای پرداخت استفاده خواهد شد. تسلا نیز در ژانویه اعلام کرد که پرداخت ‌های دوج کوین را برای برخی از محصولات خود خواهد پذیرفت.

همچنین در هفته گذشته یک سرمایه ‌گذار دوج کوین که ادعا می ‌کرد ایلان ماسک در یک طرح هرمی و پانزی دست داشته، از ماسک شکایت و درخواست غرامت 258 میلیارد دلاری از وی کرده است. در همین حال، ماسک هفته گذشته اعلام کرد که اگر تلاش او برای خرید توییتر موفقیت آمیز باشد، پرداخت ‌های دوج را در این پلتفرم اضافه خواهد کرد، تمامی این عوامل باعث نوسانات هفته اخیر دوج کوین بوده است.