اتهام حمایت صرافی بایننس از پوتین

اتهام حمایت صرافی بایننس از پوتین
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

مایکل چوبانیان بنیانگذار صرافی ارزهای دیجیتال KUNA اوکراین است. او مدعی است که بایننس علیرغم تحریم های جهانی با دولت روسیه همکاری می کند.
چوبانیان طی مصاحبه روز جمعه در کوین دسک گفت که مدیر عامل چانگ پنگ ژائو باید تصمیم بگیرد که در قبال روسیه چه موضعی اتخاذ خواهد کرد. هم اکنون بایننس همچنان برای هر دو طرف فعالیت می کند، بایننس حتی قبل از جنگ با دولت روسیه همکاری نزدیکی داشته است و اکنون آنها همچنان با دولت روسیه همکاری می کنند.
چوبانیان، که همچنین رئیس انجمن بلاک چین است، روز پنجشنبه در کمیته امور بانکی، مسکن و شهری سنای ایالات متحده حاضر شد. این جلسه در مورد نقش دارایی های دیجیتال در تامین مالی غیرقانونی بود. در جریان این حادثه، او بایننس را متهم به همکاری با روسیه کرده است.

موضع مبهم بایننس

پیش از این، بایننس اعلام کرده بود که برنامه ای برای ممنوعیت یکجانبه دسترسی کاربران روسی به این پلتفرم ندارد. جسیکا جونگ، سخنگوی بایننس، با اشاره به بیانیه مطبوعاتی در مورد کمک 10 میلیون دلاری بایننس و راه اندازی یک سایت تامین مالی جمعی به نام صندوق امداد اضطراری اوکراین، اظهار داشت: ما ترجیح می ‌دهیم در مورد اتهامات نادرست اظهار نظر نکنیم و ما روی کمک به مردم تمرکز خواهیم کرد. چوبانیان هیچ مدرکی مبنی بر همکاری بایننس با دولت روسیه ارائه نکرده است.
قبل از تحریم های همه جانبه علیه روسیه بازار روسیه برای بورس بسیار مهم بوده است. در سال 2019، چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس، روسیه را "بازار کلیدی ما" نامید و همیشه بدنبال همکاری بیشتر با سرمایه گذارن روسی بوده است.
در مصاحبه اخیر با بلومبرگ، ژائو گفت تحریم‌ های مالی «مسئله‌ای مختص ارزهای دیجیتال» نیستند. بنابراین مسدود کردن همه روس ‌ها در صرافی ارزهای دیجیتال غیر اخلاقی خواهد بود.
اظهارات موسس ارزهای دیجیتال اوکراین در مورد بایننس
چوبانیان گفت که بایننس هنوز 10 میلیون دلاری را که در ماه فوریه در بیانیه خود وعده داده بود، انتقال نداده است. بایننس وعده داده بود که برای کمک های بشردوستانه به سازمان های بین دولتی و غیردولتی اوکراین ارز دیجیتال ارسال خواهد کرد.
همچنین چوبانیان با مسدود کردن کامل تراکنش ‌های ارزهای دیجیتال توسط شهروندان عادی روسیه مخالف بوده است. او خاطرنشان کرد که روس ‌های زیادی وجود دارند که با اقدامات پوتین مخالف و به ارزهای دیجیتال متکی هستند.
ارزهای دیجیتال برای روس ‌هایی که مخالف جنگ هستند و می‌ خواهند با رژیم پوتین مخالفت کنند، گزینه مناسبی است. بسیاری از غیرنظامیان به درستی از مصادره پول خود می ترسند و می خواهند از سرمایه خود محافظت کنند. خرید دارایی ‌های دیجیتال ابزار مؤثری است که از طریق آن شهروندان عادی روسیه می ‌توانند مخالفت خود را با رژیم پوتین با حذف پس‌ اندازهای خود از سیستم مالی روبل روسیه نشان دهند.
 

تگ ها