حمله گسترده فیشینگ به بازار NFT اوپن سی

حمله گسترده فیشینگ به بازار NFT اوپن سی
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

جامعه NFT به دلیل هک اخیر OpenSea که به نظر می رسد نتیجه یک حمله فیشینگ باشد، بهت زده است. مارکت آنلاین توکن غیرقابل تعویض OpenSea با بررسی شایعات موجود بیان کرد احتمالا از طریق توییتی که اخیر منتشر شده قربانی یک حمله فیشینگ شده است.

جامعه NFT امروز پس از فاش شدن این خبر اعلام کرد که یک هکر میلیون‌ها دلار توکن غیرقابل تعویض (NFT) به سرقت برده است. روز شنبه، این شرکت کاربران از راه اندازی یک قرارداد هوشمند ارتقا یافته جدید مطلع کرد و از آنها خواست تا قبل از پایان مهلت در 25 فوریه، لیست خود را به کارمزد صفر منتقل کنند.

همزمان، هکر مورد نظر تصمیم گرفت با فریب کاربران و از طریق ارسال ایمیل NFTهای کاربران بینوا رو بسرقت ببرد بدین ترتیب با کمک ایمیل های فیشینگ ظاهراٌ قانونی، از این آپدیت سوء استفاده کند. این شرکت قبلا به کاربران در مورد کلیک برروی لینک های خارج از وب سایت هشدار داده بود

لیست NFT های سرقت شده توسط این هکر مخرب توسط شرکت امنیتی بلاک چین PeckShield منتشر شده است. ارزش این توکن های غیر قابل تعویض ،NFT در مجموع حدود 3 میلیون دلار میباشد. دوین فینزر، مدیر عامل OpenSea مشکل اخیر ناشی از نقص در وب سایت را رد کرده است.

دوین فینزر با بیان این نکته که ما معتقد نیستیم که هکر به وب سایت OpenSea متصل شده است احتمال ایراد در وب سایت را تکذیب کرد. به نظر می رسد کاربران روی لینک مخرب هکر کلیک کرده و NFTهای خود را از دست داده اند. در همین حال، برخی از کاربران بازار محبوب NFT او را به دروغگویی متهم کردند و ادعا کردند که این اکسپلویت یا هک گسترده به دلیل آسیب پذیری در کد آن ایجاد شده است. پس از تجربه رشد عظیم NFT kingpinدر سال 2021 در اوایل ژانویه سال 2022 به ارزش 13.3 میلیارد دلار رسیده بود.
 

تگ ها