خروج میلیونها دلار از صندوق ‌های دیجیتال ایالات متحده با سیاست های اگرسیو FED

خروج میلیونها دلار از صندوق ‌های دیجیتال ایالات متحده با سیاست های اگرسیو FED
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس گزارش CoinShares، دلیل اصلی کاهش قیمت بیت کوین را در شش ماه گذشته نتیجه مستقیم سیاست های مالی فدرال رزرو ایالات متحده بوده است. همچنین این امر باعث خروج تقریباً 100 میلیون دلار از صندوق ‌های ارزهای دیجیتال ایالات متحده شده است. در واقع سرمایه گذاران نهادی هفته گذشته 101.5 میلیون دلار دارایی دیجیتال را با پیش بینی سیاست پولی اگرسیو فدرال رزرو تخلیه کرده اند.

نرخ تورم ایالات متحده در پایان ماه می به 8.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رسید که نشان دهنده بازگشت به سطوحی است که از سال 1981 مشاهده نشده است. در نتیجه، بازار انتظار دارد که فدرال رزرو اقدامات قابل توجهی را برای مهار تورم انجام دهد، طبق پیش بینی ها سه افزایش 0.5 درصدی دیگر تا اکتبر توسط فدرال رزرو صورت خواهد گرفت.

بر اساس آخرین گزارش هفتگی جریان های صندوق دارایی دیجیتال CoinShares، جریان های خروج سرمایه بین 6 تا 10 ژوئن عمدتاً توسط سرمایه گذارانی از قاره آمریکا با 98 میلیون دلار و در اروپا با 2 میلیون دلار بوده است.
محصولاتی که در معرض دو دارایی اصلی ارزهای دیجیتال، بیت کوین و اتریوم قرار گرفته اند، تقریباً تمام خروجی های 56.8 میلیون دلاری و 40.7 میلیون دلاری را به خود اختصاص دادند. داده های ماه ژوئن تا به امروز نیز رقمی ناخوشایندی را به ارزش 91.1 میلیون دلار برای دارایی های بیت کوین و 72.3 میلیون دلار در کل خروجی دارایی های اتریوم نشان داده است.

زمستان ارزهای دیجیتال

طبق اظهارات کارشناسان CoinShares، بیت کوین هم اکنون وارد زمستان ارزهای دیجیتال شده است، جریان ورودی سال تا به امروز (YTD) برای محصولات سرمایه گذاری بیت کوین 450.8 میلیون دلار بوده است. در مقایسه، وجوه در معرض اتریوم خروجی سنگین YTD به مبلغ 386.5 میلیون دلار داشته اند، که نشان می دهد احساسات سرمایه گذاران نهادی همچنان به شدت طرفدار طلای دیجیتال، بیت کوین می باشد.

طبق گزارش کل دارایی‌ های تحت مدیریت،AUM  برای صندوق ‌های اتریوم از اوج 23 میلیارد دلار در نوامبر 2021 به 8.7 میلیارد دلار در هفته گذشته کاهش یافته است، به نظر می‌رسد که سرمایه‌ گذاران نهادی محصولات بیت کوین و اتریوم خود را قبل از کاهش بیشتر قیمت برای هر دو دارایی تخلیه نموده اند.

طبق داده‌ های CoinGecko، بین 6 ژوئن تا 10 ژوئن، قیمت بیت کوین و اتریوم هر کدام 4.7 و 5.9 درصد کاهش یافته است که از 11 ژوئن بطور ناگهانی بیت کوین و اتریوم به ترتیب حدود 25.7 درصد و 33.2 درصد سقوط کرده اند. به غیر از خروجی های بیت کوین و اتریوم، صندوق ‌های چند دارایی نیز خروجی 4.7 میلیون دلاری داشته اند.
 

تگ ها