درآمد میلیون‌ دلاری کره شمالی از راه حملات سایبری به رمزارزها

درآمد میلیون‌ دلاری کره شمالی از راه حملات سایبری به رمزارزها
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

طبق بررسی کارشناسان سازمان ملل دارایی های غیرقانونی در پی سرقت از صرافی‌های دیجیتال و شرکتهای مالی در این زمینه به یکی از منبع های درآمد P'yŏngyang پیونگ یانگ تبدیل شده است که برای آزمایش های موشکی و تامین بودجه برنامه هسته ای کره شمالی از آن استفاده می‌کنند. بر اساس این گزارش کره‌ شمالی از 2020 تا شش ماهه اول 2021 با حملات سایبری گسترده به بیش از 30 صرافی ارز دیجیتال در شمال‌ ایالات متحده، اروپا و آسیای شرقی بالای 50 میلیون دلار ارز دیجیتال بسرقت برده است. طبق گزارش associated press افزایش حملات سایبری در طی دو سال اخیر باعث آسیب فراوانی به شرکت های سرمایه گذاری شده است. یک منبع فعال در زمینه امنیت سایبری در 2021 اعلام کرده که هکرهای کره‌ شمالی در کل بیش از 400 میلیون دلار در قالب ارز دیجیتال سرقت کرده اند.
این هکرها با استفاده از روشهای مختلف از جمله فیشینگ و استفاده از بدافزارها اقدام به خارج کردن ارز دیجیتال از این صرافی ها کرده اند و این ارزهای دیجیتال به کیف پول های آنلاین و آدرس های مشخصی در کره شمالی و بنام جمهوری دموکراتیک خلق کره فرستاده شده اند. ارزهای دیجیتالی که بدین روش بسرقت میروند در طی روند پولشویی نقد خواهند شد. سال گذشته کارشناسان، سرقت ارزهای دیجیتال به ارزش 316.4 میلیون دلار توسط کره‌ شمالی را از سالهای 2019 تا 2020 خبر داده اند.
طبق گزارش اخیر نیز به ادامه فعالیت هسته ای و تست موشک های بالستیک از سوی کره‌شمالی تاکید شده و بیان شده است اگرچه آزمایش هسته‌ای جدیدی ثبت نشده، ولی همچنان کره‌ شمالی به تلاش خود برای افزایش توان تولید هسته ای خود ادامه خواهد داد. بر اساس این گزارش کره‌شمالی با دور زدن تحریم های دریایی به دستکاری و مخفی کردن هویت دارندگان شبکه‌‌های مالی ادامه داده است و این در حالی است که تحریم های بین المللی در زندگی روزمره مردم کره شمالی تاثیر بسزایی گذاشته است.

تگ ها