درخواست دولت کره جنوبی برای تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال

درخواست دولت کره جنوبی برای تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس گزارش رسانه‌ های کره جنوبی، قدرت اجرایی و حزب حاکم در کره جنوبی از ناظران صنعت ارزهای دیجیتال خواسته ‌اند تا آنچه را که مقامات به عنوان اقدامات نظارتی داوطلبانه توصیف می ‌کنند را بررسی و تنظیم نمایند. این دستور طی جلسه اخیر مشورتی دارایی های دیجیتال در مجلس ملی کره جنوبی صادر شده است.

نمایندگان دولت کره جنوبی و حزب حاکم قدرت مردم روز دوشنبه 13 ژوئن برای بحث در مورد مسائل مربوط به فضای دیجیتال ملاقاتی داشته اند. این رایزنی ها پس از فروپاشی ماه گذشته استیبل کوین الگوریتمی terraUSD (UST) و کوین terra (LUNA) چندین بار بصورت جدی تری برگزار شده است و هدف از آن بررسی تمام جوانب تجارت دارایی های دیجیتال می باشد.

براساس اظهارات یکی از نمایندگان ارشد مجلس ملی؛ این جلسات با هدف جلوگیری از پیامدهای منفی سقوط دارایی های دیجیتال، محافظت بهتر از سرمایه گذاران و همچنین رفع نگرانی مقامات و قانونگذاران کره ای در حال بررسی و تصویب قانون جدیدی برای پلتفرم های مبتنی بر بلاک چین می باشند. طبق درخواست نمایندگان، قانونگذاران داوطب موظفند مقرراتی که شامل مکانیسم‌ های ایمنی است را ارائه نمایند.

رشد مارکت دیجیتال و تنظیم مقررات مربوط 

به گزارش شبکه تلویزیونیNBC کره جنوبی، بازار دارایی ‌های دیجیتال کره جنوبی تا 15 ژوئن 55.2 تریلیون وون کره یا حدود 43 میلیارد دلار بوده و 24 صرافی ارزهای دیجیتال دارای مجوز در کشور به طور متوسط روزانه 11.3 تریلیون وون، بیش از 8.7 میلیارد دلار تراکنش را پردازش می کنند که نشان دهنده رشد سریع بازار در چند سال گذشته است.

با این حال طبق اظهارات مقامات کره جنوبی، مقررات سخت گیرانه فعلی در واکنش به گسترش سریع تجارت دیجیتال ناکافی است و به همین دلیل دولت و حزب حاکم پیشرو کره جنوبی از بازیگران بخش دیجیتال از جمله توسعه دهندگان و یا شرکت های دیجیتال درخواست کرده اند با پیشنهاد اقدامات نظارتی داوطلبانه در تنظیم بهتر این مقررات کمک نمایند.

در حالی که بسیاری از کشورهای دیگر به دنبال تأثیر ارزهای دیجیتال بر سیستم ‌های مالی و سیاست ‌های اقتصادی خود می باشند، کره جنوبی در این امر پیشرو بوده و در حال بررسی وضع مالیات بر درآمد حاصل از تراکنش های دیجیتال است و در نظر دارد چارچوب مالیاتی خود را تا پایان سال 2022 ارائه نماید.

به گفته یکی از نمایندگان مجلس ملی کره جنوبی، هم اکنون بیش از دوازده لایحه مربوط به ارزهای دیجیتال در مجلس ملی کره جنوبی در حال بررسی است و کمیسیون خدمات مالی این کشور در حال برنامه ریزی برای ارائه قوانین بیشتر برای محافظت از سرمایه گذاران در برابر نوسانات بازار ارزهای دیجیتال می باشد.

رسانه NBC کره جنوبی به نقل از رئیس سرویس نظارت مالی، لی بوک هیون اظهار داشت که سیستم به تنظیم مقررات معقول نیاز دارد، اقدامی که به بازار دارایی‌ های دیجیتال اجازه خواهد داد تا تحت نظارت سیستم رشد کنند.
 

تگ ها