دریافت بیت کوین در ازای جاسوسی برای کره شمالی

دریافت بیت کوین در ازای جاسوسی برای کره شمالی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

مجری قانون کره جنوبی اخیراً از دستگیری یک کاپیتان نظامی و اپراتور یک صرافی ارزهای دیجیتال به اتهام جاسوسی برای یک هکر کره شمالی خبر داده است. گفته می شود در ازای اقدامات جاسوسی، بیت کوین هایی به ارزش 637789 دلار پرداخت شده است.

مجری قانونی با ارائه جزئیات بیشتر اظهار داشت: دو شهروند کره جنوبی، یک سرمایه گذار که مدیر شرکت مدیریت دارایی های دیجیتال است و یک کاپیتان در حال خدمت ارتش این کشور، به ظن انتقال اسرار نظامی به یک هکر کره شمالی دستگیر شده اند. در ازای انتقال اطلاعات حساس نظامی، به این افراد به ترتیب 600.000 دلار و 37.789 دلار بیت کوین پرداخت شده است.

اتهامات دو شهروند کره جنوبی در خصوص جاسوسی

براساس گزارشات خبرگزاری فرانسه، مجری قانون کره جنوبی اظهار داشت که این اولین باری است که یک غیرنظامی و یک کاپیتان نظامی فعال در حال جاسوسی برای کره شمالی دستگیر می شوند. مقامات نظامی کره جنوبی اعلام کردند که کاپیتان نظامی اطلاعات ورود به سیستم فرماندهی و کنترل مشترک کره جنوبی را در اختیار جاسوس کره شمالی قرار داده است. نام وی هنوز فاش نشده است.

از سوی دیگر، اپراتور صرافی ارز دیجیتال متهم به ارائه یک دستگاه جاسوسی به کاپیتان نظامی می باشد. در این گزارش آمده است که اپراتور این کار را به دستور جاسوس کره شمالی انجام داده است. براساس گزارش، علاوه بر دستگاه جاسوسی شبیه به ساعت مچی، این سرمایه دار ارزهای دیجیتال یک دستگاه هک شبیه USB را نیز خریداری و مونتاژ نموده است. این دستگاه برای دسترسی به سیستم فرماندهی و کنترل مشترک کره جنوبی استفاده شده است.

نقض قانون امنیت ملی

براساس اظهارات یکی از مقامات آژانس پلیس ملی کره جنوبی این دو نفر به اتهام نقض قانون امنیت ملی بازداشت شده اند. دفتر دادستانی کره در واکنش به این دستگیری ها اظهار داشت که مجرمان امنیتی مطابق با قوانین و اصول اطلاعاتی و امنیتی کشور با مجازات سنگینی روبرو خواهند بود.
ادعای مبنی بر استخدام هکر کره شمالی از شهروندان کره جنوبی برای جاسوسی از طرف پیونگ یانگ تنها چند هفته پس از اتهامات FBI به هکرهای وابسته به کره شمالی مطرح شده است.

هکرهای کره شمالی

بر اساس گزارش Vice، وزارت خزانه داری آمریکا گروه هک کره شمالی لازاروس را به سرقت 625 میلیون دلار ارز دیجیتال از شبکه رونین، بلاک چینی که از بازی دیجیتال Axie Infinity پشتیبانی می کند، متهم کرده است.

گروه لازاروس یک گروه هک سایبری متشکل از تعداد نامعلومی از افراد است که توسط دولت کره شمالی اداره و پشتیبانی می شود. اطلاعات زیادی در مورد گروه لازاروس وجود ندارد، براساس تحقیقات سازمان اطلاعات جهانی حملات سایبری زیادی را بین سال‌ های 2010 تا 2021 به آنها نسبت داده ‌اند.

طبق گزارش Chainalysis، کره شمالی در سال 2021 بیش از 90 میلیون دلار از دارایی های دیجیتال سرقت شده را شسته است. در فوریه همان سال، وزارت دادگستری ایالات متحده سه هکر نظامی کره شمالی را به دلیل انجام حملات سایبری به سرقت بیش از 1.3 میلیارد دلار پول و ارزهای دیجیتال متهم کرد.