دریافت مجوز فعالیت در ایتالیا توسط کوین بیس

دریافت مجوز فعالیت در ایتالیا توسط کوین بیس
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس گزارش وب سایت رسمی کوین بیس در روز دوشنبه 18 جولای، صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال ایالات متحده، کوین بیس مجوز ادامه فعالیت خود در ایتالیا را از رگولاتورهای ایتالیایی دریافت کرده است.

به گفته کوین بیس، این صرافی پس از گسترش حضور در بریتانیا، ایرلند و آلمان، اکنون در تلاش است تا خدمات خود را در فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و هلند نیز گسترش دهد. هدف از این اقدامات؛ معرفی و گسترش خدمات کوین بیس و ارائه راهکارهای بهینه تجاری برای کاربران ارزهای دیجیتال می باشد.

روز دوشنبه 18 جولای رگولاتور ایتالیایی OAM اعلام کرد که استاندارد جدیدی را برای ارائه دهندگان خدمات دیجیتال معرفی خواهند کرد. براساس اظهارات کوین بیس، فعالیت این صرافی با استانداردهای OAM در راستای پیشگیری از پولشویی مطابقت داشته است. کوین بیس افزود که این صرافی جزو اولین شرکت هایی است که معیارهای رگولاتورهای ایتالیایی را رعایت کرده است.

نانا موروگسان، معاون بین ‌الملل و توسعه تجارت کوین ‌بیس نیز اظهار داشته است که هدف اصلی صرافی ارتقای آزادی اقتصادی در سرتاسر جهان و ایجاد روابط مثبت با قانون‌ گذاران تمام کشورهاست و کسب این تاییدیه نظارتی گواهی بر همکاری نزدیک این صرافی با تنظیم کننده های مالی ایتالیا می باشد که بزودی در سراسر اروپا و سایر نقاط جان نیز گسترش خواهد یافت.

پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال در ایتالیا

یکی از قوی ترین اقتصادهای اتحادیه اروپا ایتالیا است. همچنین مانند سایر نقاط جهان، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در ایتالیا گسترش یافته است. همچنین براساس تحقیقات و داده های متعدد ایتالیا به تدریج به سمت استفاده گسترده از بلاک چین و ارزهای دیجیتال پیش می رود.

میزان گسترش و پذیرش ارزهای دیجیتال در کشورهای اروپایی توسط شرکت تحقیقاتی Chainalysis مورد بررسی قرار گرفته است و براساس این بررسی، ایتالیا پس از بریتانیا و آلمان در رتبه هفتم جهان در پذیرش ارزهای دیجیتال قرار گرفته است.

از سوی دیگر؛ دولت مقررات مالیاتی را برای ارزهای دیجیتال وضع کرده است و براساس قانون مالیات بر درآمد ارزهای دیجیتال در ایتالیا، تریدرهای خرد که بخش بزرگی از سرمایه گذاران را تشکیل می دهند، مشمول مالیات نخواهند بود. 

طبق پیش بینی کارشناسان، پذیرش ارزهای دیجیتال در ایتالیا به طور قابل توجهی تحت تاثیر خدمات دیجیتال بانک ها قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال، در سال جاری، بیت کوین برای بیش از 300.000 مشتری در بانک مرکزی در دسترس بوده است. همچنین Conio، پلتفرم ارز دیجیتالی است که بزودی توسط بانک مرکزی برای تمام بانک ها و موسسات مالی در ایتالیا فعال خواهد شد که هدف آن تسهیل خدمات دیجیتال خواهد بود.
 

تگ ها