دریافت یک میلیون دلار بیت کوین از یک اهدا کننده ناشناس به الکس جونز

دریافت یک میلیون دلار بیت کوین از یک اهدا کننده ناشناس به الکس جونز
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

یک اهداکننده ناشناس بیش از 1 میلیون دلار بیت کوین را به کیف پول دیجیتال تحت کنترل الکس جونز ارسال کرده است. الکساندر امریک جونز مجری برنامه های رادیویی راست افراطی آمریکایی و نظریه پرداز برجسته توطئه در ایالات متحده می باشد.

الکس جونز در وب سایت Infowars خود از دریافت یک میلیون دلار بیت کوین از یک اهدا کننده ناشناس خبر داده است. وضعیت خوب مالی جونز با وجود اینکه صدها هزار دلار به عنوان خسارت بدهکار است مورد تردید قرار گرفته است.

طبق داده‌ های بلاک چینHatewatch ، مشخص شد که در 23 آوریل، یک نهاد سازمانی ناشناس 26 بیت کوین که هر کدام در آن زمان تقریباً 40000 دلار ارزش داشت را  به یک کیف پول دیجیتال زیر نظر الکس جونز منتقل کرده است.

قبل از انتقال بزرگ بیت کوین، کیف پول جونز حدود 37000 دلار بیت کوین داشته است. این کیف پول همچنین یکی از چهار کیف پولی است که او برای مشارکت عمومی در وب سایت Infowars خود استفاده می کرده است.

به گفته مایکل ادیسون هیدن، گزارشگر ارشد تحقیقاتیSPLC، زمانی که جونز تمام پول نقد را در 27 آوریل از کیف پول برداشت، کیف پول به سرعت از صفحه کمک مالی Infowars حذف شد. در زمان انتقال، 1,387,673.19 دلار در کیف پول قرار داشته است.

کمک های مالی دیجیتال در سایت Infowars الکس جونز

258 بیت کوین در کیف پول مورد نظر وجود داشته است و فردی که 26 بیت کوین را برای جونز ارسال کرده در نظر داشته برای پنهان کردن دارایی موجود در عوض مبلغ بیشتری را انتقال دهد. طبق تحقیقات بلاک چین Hatewatch، تقریبا تمام 258 بیت کوین موجود که از زمان انتقال در سال 2016 منتقل نشده بود، برداشت شده است.

این کمک مالی که حدود 80 درصد از کل کمک ‌های ارز دیجیتال دریافتی توسط جونز را تشکیل می‌ داد، اولین باری نبوده که الکس جونز دریافت می ‌کرد. طبق داده هایSPLC، فرد دیگری در سال 2021 پنج بیت کوین را به یکی از حساب ‌های جونز ارسال کرده است.

در آن زمان مجموعاً 266000 دلار از طریق شش تراکنش مجزا ارسال کرده که تقریباً 15 درصد از دارایی‌های فعلی شناخته شده بیت کوین جونز را شامل می شود. یکی دیگر از اهداکنندگان بزرگ مرموز حدود 266000 دلار بیت کوین را در آوریل 2021 به حساب جونز ارسال کرده است.
تاکنون منشاء کمک ‌های ارسالی شناسایی نشده است، اما به نظر می‌رسد که حداقل موجودی این افراد 3000 ارزدیجیتال بیت ‌کوین در زمان اهدا بوده است.

تغییر موضع الکس جونز در خصوص ارزهای دیجیتال

در سال ‌های منتهی به 2021 جونز از مخالفان سرسخت ارزهای دیجیتال بوده و در دسامبر 2018 رونق ارزهای دیجیتال را بدترین خبر قرن نامیده است. ادعای عجیب او مبنی بر رد کردن 5 میلیون دلار بیت کوین از جورج سوروس در سال 2019  با واکنش های بسیاری همراه بوده است.

تا سال 2022 جونز توکن ‌های غیرقابل تعویض،NFT خود با نام تجاری Infowars را تبلیغ می کرد. او در 30 آوریل  رسما از ارزهای دیجیتال بنام بزرگترین دارایی قابل سرمایه گذاری قرن نام برد و سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال کرد.