دستور جدید SEC در خصوص حساب ‌های اسپم پرونده توییتر

دستور جدید SEC در خصوص حساب ‌های اسپم پرونده توییتر
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، SEC به شرکت توییتر دستور داده است که داده های اضافی مربوط به اکانت های اسپم و ربات را به ایلان ماسک ارائه دهد. این شرکت بزرگ رسانه های اجتماعی از مدیرعامل تسلا به دلیل پایان دادن به پیشنهاد 44 میلیارد دلاری وی برای خرید این پلتفرم رسانه اجتماعی شکایت کرده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار همچنین خواستار توضیح درخصوص تعداد حساب های اسپم از توییتر شده است.

رئیس هیت مدیره توییتر از ایلان ماسک و دو شرکت او، X Holdings I و X Holdings II، به دلیل فسخ قرارداد 44 میلیارد دلاری برای خرید این پلتفرم رسانه اجتماعی شکایت کرده است، متقابلا ایلان ماسک نیز از توییتر شکایت کرده است و پرونده شکایت هر دو در حال بررسی کمیسیون قرار دارد.

قاضی مک کورمیک؛ بازرس ارشد پرونده در دستور خود اظهار داشته است که توییتر باید داده ‌های اضافی را در اختیار ایلان ماسک قرار دهد و طبق قرارداد، درخواست ایلان ماسک برای دریافت همه داده ‌های توییتر در حدود 200 میلیون حساب موجود در تعداد mDAU توییتر قانونی است.

طبق تعریف توییتر از کاربران فعال روزانه قابل کسب درآمد (mDAU)؛ کاربران توییتری که روزانه از طریق Twitter.com یا اپلیکیشن های توییتر که قادر به نمایش تبلیغات هستند وارد توییتر شده و به آن دسترسی پیدا می کنند mDAU نامیده می شوند.

ابلاغ دستور SEC به توییتر و بررسی مجدد

پس از ابلاغ دستور، توییتر اظهار داشت که اسناد درخواستی کمیسیون و دادگاه ارزیابی پرونده را در کمتر از دو هفته تهیه خواهد کرد. قاضی از توییتر درخواست کرده تا این جدول زمانی را رعایت کرده و اسناد کافی را در اختیار دادگاه قرار دهد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار همزمان، براساس یک پرونده نظارتی جدید که چهارشنبه 24 آگوست منتشر شد، توییتر را در مورد روش شناسایی حساب‌ های اسپم مورد بررسی قرار داده است.

کمیسیون SEC پیش از این نیز در نامه ‌ای به تاریخ 15 ژوئن از مدیرعامل توییتر درخواست کرده تا اطلاعاتی در مورد نحوه محاسبه تعداد حساب ‌های ربات توسط شرکت ارائه دهد. توییتر در تاریخ 22 ژوئن با ارائه استانداردی از روش ارزیابی به درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار پاسخ داد و اظهار داشت که به طور تصادفی هر سه ماه یکبار هزاران حساب را برای بررسی انتخاب می کند. با این حال بنظر می رسد پاسخ توییتر کافی نبوده و کمیسیون این درخواست را تکرار کرده است.

هدف ایلان ماسک از خرید توییتر

ایلان ماسک با ارائه پیشنهاد خرید توییتر پیش بینی کرده است که می ‌تواند میانگین درآمد هر کاربر توییتر را از 24.83 دلار در سال گذشته به 30.22 دلار تا سال 2028 افزایش دهد. همچنین احتمالا توییتر تا سه سال آینده 11072 کارمند خواهد داشت که در مقایسه با اکنون بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت.

همچنین ایلان ماسک قصد دارد در صورت نهایی شدن روند خرید از دوج کوین به عنوان پرداخت استفاده نماید. قیمت دوج کوین هر بار پس از اعلام افزایش یافته است. صرافی ارز دیجیتال بایننس نیز از پیشنهاد ایلان ماسک در توییتر حمایت کرده و این اقدام را راهی برای تقویت و گسترش فن آوری بلاک چین نامیده است.

تگ ها