دستیابی شرکت های استخراج بیت کوین به اهداف کربن خنثی

دستیابی شرکت های استخراج بیت کوین به اهداف کربن خنثی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

با افزایش فشار نظارتی جهانی بر استخراج بیت‌ کوین، شرکت ‌ها به دنبال کاهش نگرانی ‌ها با خنثی‌ سازی فعالیت ‌های خود از نظر کربن هستند. نگرانی ‌ها در مورد مصرف انرژی استخراج ارزهای دیجیتال اثبات کار در سال جاری در اوج خود می باشد. قیمت لحظه ای بیت کوین را از سایت ارزسنج پیگیر باشید.

سیاست گذاران در مورد مصرف انرژی که عملیات استخراج بیت کوین مصرف می کند نگران هستند و در حال تنظیم قوانینی برای محدود کردن فعالیت های ماینینگ در مکان های خاص به دلیل نگرانی های زیست محیطی می باشند.

چندین شرکت استخراج بیت کوین با تعهدات خود به کربن خنثی تا پایان امسال عمل خواهند نمود. یکی از این شرکت ها Marathon Digital Holdings، یکی از بزرگترین عاملان استخراج بیت کوین آمریکای شمالی است.
براساس اطلاعیه این شرکت در 5 آوریل، این شرکت از مونتانا، با منابع انرژی زغال سنگ به مکان جدیدی با منابع انرژی پایدار و کربن خنثی منتقل خواهد شد. برای مطالعه بیشتر می تونین به مقاله بیت کوین چیست و چگونه استخراج می شود مراجعه کنید.

عملیات استخراج بیت کوین با انرژی های سبزِ تجدید پذیر 

براساس اعلام هلدینگ دیجیتال ماراتون، عملیات استخراج بیت کوین این شرکت تا پایان سال 100 درصد کربن خنثی خواهد بود. رئیس و مدیر عامل ماراتن، گفت که هدف اصلی آنها تا پایان سال 2022 تامین انرژی پایدار برای عملیات ماینینگ می باشد.

وی افزود: بخش بزرگی از سیستم ماینینگ این شرکت از قبل برای استقرار در تاسیسات انرژی تجدیدپذیر برنامه ریزی شده است و استقرار در حال حاضر در حال انجام است، اکنون زمان مناسبی برای انتقال عملیات ماینینگ سوخت فسیلی به سمت منابع پایدارتر انرژی می باشد.

راه های مختلفی برای شرکت های ماینینگ برای دست یافتن به کربن خنثی وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از انرژی های تجدیدپذیر مانند باد، خورشید یا نیروی آبی و دیگری سرمایه گذاری در جبران کربن است.
هلدینگ دیجیتال ماراتون، با همکاری Beowulf Energy در زمینی به مساحت 20 هکتار یک تاسیسات برق 105 مگاواتی واقع در Hardin، مونتانا، را راه اندازی خواهند کرد. بر اساس وب سایت شرکت، مرکز داده(Beowulf Energy) با ظرفیت 30,000 S19 Pro ماینر، که می تواند قدرتی برابر با 3.32 EH/s(اتریوم بر ثانیه) را تولید کند. 

استقبال دیگر شرکت های ماینینگ ارزهای دیجیتال از طرح کربن خنثی

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده SEC از شرکت های سهامی عام دیجیتال درخواست کرده است که مقررات مربوط به آب و هوا را در جهت اهداف کربن خنثی تنظیم نمایند. شرکت ماینینگ رقیبِ هلدینگ دیجیتال ماراتون، Stronghold Digital Mining اعلام کرده است که از پیشنهاد اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده استقبال کرده است.

گرگوری بیرد، رئیس مشترک و مدیرعامل Stronghold، گفت که این شرکت در حال حاضر در حال تطبیق قوانین مرتبط با کربن خنثی می باشد و افزود که شرکت در تلاش برای توسعه فن آوری ‌و سرمایه‌ گذاری برای کاهش انتشار کربن و کاهش ردپای کربن است.

هم اکنونStronghold مستقر در پنسیلوانیا است که از ضایعات زغال سنگ برای تامین انرژی عملیات استخراج بیت کوین خود استفاده می کند که اولین قدم در جهت اهداف کاهش انتشار کربن و کربن خنثی می باشد.

آکادمی ارز دیجیتال ارزسنج جامع ترین و تخصصی ترین مرجع در حوزه آموزش ارز دیجیتال و بلاک چین و کسب در آمد از آن، برگزار کننده دوره های آموزشی حضوری در ارومیه و همچنین ارائه سیگنال ارز دیجیتال در همیار تریدر ارز سنج می باشد.