دست رد جوان آمریکایی به پیشنهاد ایلان ماسک

دست رد جوان آمریکایی به پیشنهاد ایلان ماسک
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

یک پسر ۱۹ ساله اهل فلوریدا پیشنهاد ۵ هزار دلاری مالک تسلا و اسپیس‌ایکس را نپذیرفت. ایلان ماسک از این پسر خواسته بود تا اکانت توییتر ElonJet را در ازای پول پاک کند. به گزارش شبکه سی ان‌ ان این جوان که جک سوئینی نام دارد، در اکانت توییتر خود کل پروازهای ایلان ماسک و مسیرهای جت خصوصی او را منتشر می‌کند. جک که تا این لحظه بیش از ۱۵۰ هزار دنبال‌کننده در توئیتر دارد با استفاده از یک رُبات اینترنتی کل تحرکات جت ایلان ماسک را رصد کرده و در توئیت‌های خود اطلاعاتی نظیر زمان و مقصد پروازها و طول مدت سفر ایلان ماسک را منتشر کرده است. او همچنین مسیر پرواز چندین چهره مشهور دیگر نظیر بیل گیتس و جف بزوز را با کمک ربات‌ها در نظر گرفته است. پیام اولیه ایلان ماسک به این فرد به اواخر ماه نوامبر گذشته بر می‌گردد. ایلان در یک پیام کوتاه توییتری خطاب به جک نوشته: "می توانی حذفش کنی؟ ریسک امنیتی داره"
مالک تسلا و اسپیس ایکس برای اینکه مردم متوجه مقصد سفرهاش نشوند پیشنهاد ۵ هزار دلاری می‌دهد اما جک در پاسخ درخواست مبلغ ۱۰ برابر بیشتر می‌کند. جک به ایلان ماسک می‌گوید با ۵۰ هزار دلار می‌تواند خرج تحصیل خود را تامین کند یا دست‌کم یک تسلای مدل ۳ بخرد. ایلان در جوابش میگوید: "از این‌که یک ابله مرا بازیچه خود کند خوشم نمی‌آید" آخرین پیامی که بین این‌ دو رد و بدل شده به ۱۹ ژانویه برمی‌گردد. در این پیام ماسک اذعان میکند که بنظرش پرداخت پول برای حذف توئیت، ایده خوبی نبوده و جک میگوید بنظرش راه‌های دیگری هم بجز پرداخت پول وجود دارد مثل یک بورس تحصیلی که  مسئله پاک کردن توئیت را خیلی ساده‌تر از این‌ میتونست حل کند. ایلان ماسک تاکنون جوابی نداده است
همچنین جک ۱۹ ساله به ایلان ماسک برای حفاظت بیشتر از داده‌هایش توصیه‌هایی کرده. مثلا به آقای میلیاردر گفته که چگونه با کمک یک سیستم مسدودسازی، شناسه جت خودش را تغییر بده تا ردیابی‌اش سخت‌تر بشود. جک معتقد است که ایلان ماسک به نصیحت او گوش کرده و از ترفندهای او استفاده می‌کند, او می‌گوید هنوز هم قادر است رد مالک تسلا را بزند، هرچند کارش نسبت به قبل سختتر شده است.

تگ ها