دشواری استخراج بیت کوین با افزایش 5 درصدی رکورد زد!

دشواری استخراج بیت کوین با افزایش 5 درصدی رکورد زد!
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

طبق داده های منتشر شده، سختی استخراج بیت کوین 5 درصد افزایش یافت و رکورد جدیدی را ثبت کرد. این مسئله می تواند روی قیمت بیت کوین تاثیر بگذارد. بنابراین، توصیه می کنیم تا انتهای این خبر همراه ما باشید تا بدانید چرا سختی استخراج بیت کوین افزایش یافته است!
توجه داشته باشید، سختی استخراج بیت کوین شاهد افزایش دیگری در سال 2023 بوده است که این معیار را به بالاترین حد خود رسانده است. سختی بیت کوین یک جنبه حیاتی از شبکه است که نرخ اضافی شدن بلاک های جدید به بلاک چین را در یک زمان مشخص کنترل می کند.

سختی استخراج بیت کوین به بالاترین حد خود رسید!

بر اساس داده های Blockchain Explorer BTC، شبکه بیت کوین تعدیل قابل توجهی را در ارتفاع بلوک 818496 تجربه کرد. این باعث شد که سختی شبکه بیت کوین تا 5.07 درصد افزایش یابد و به بالاترین رکورد جدید T 67.96 برسد. سختی استخراج یک ویژگی ضروری است که میزان قدرت مورد نیاز برای تایید بلوک های تراکنش در شبکه بیت کوین را اندازه گیری می کند. افزایش مقدار سختی استخراج نشان دهنده تقاضای بالاتر برای شبکه بیت کوین است. در حالی که مقدار سختی کمتر نشان می دهد که ماینرهای کمتری در شبکه وجود دارند.
شایان ذکر است که این متریک در چند هفته گذشته روندی صعودی داشته است. در واقع، مقدار سختی استخراج اخیر نشان دهنده ششمین افزایش متوالی در شش تنظیم گذشته است. جالب اینجا است که مقدار سختی استخراج جدید از پیش بینی های اولیه برای بلاک چین پیشی گرفته است. در ابتدا، انتظار می رفت که سختی استخراج بیت کوین در آخرین تعدیل تنها با حدود 3.8 درصد افزایش به 67.14 رسید.
نرخ هش شبکه که کل قدرت محاسباتی استخراج بیت کوین را اندازه گیری می کند نیز افزایش یافته است. با توجه به BTC Blockchain Explorer میانگین هش ریت فعلی برای شبکه بیت کوین EH/s 504.8 است که 3.76 درصد نسبت به نرخ هش قبلی EH/s 486.5 افزایش یافته است.