دعوت ایلان ماسک از ولادیمیر پوتین برای دوئل

دعوت ایلان ماسک از ولادیمیر پوتین برای دوئل
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

ایلان ماسک در توییتر، ولادیمیر پوتین را به مبارزه تن به تن دعوت کرد. رهبران جهانی در سرتاسر جهان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به دلیل تصمیم وی برای حمله به اوکراین محکوم کرده اند، اما ایلان ماسک در حال به چالش کشیدن رهبر روسیه برای مبارزه تن به تن است.
ماسک صبح دوشنبه در توییتی با نام پوتین و اوکراین با خط روسی نوشت: من بدین وسیله ولادیمیر پوتین را در خصوص مخاطرات اوکراین به مبارزه تن به تن دعوت می کنم. ماسک در توئیت بعدی، حساب کاربری پوتین را تگ کرد و به زبان روسی نوشت: آیا با این مبارزه موافق هستید! همه با نظرات ماسک موافق نبودند.
دیمیتری راگوزین ، مدیر کل Roscosmos، آژانس فضایی روسیه، ماسک را ضعیف و شیطان کوچک خواند. دیمیتری راگوزین از ماسک خواست که در عوض با او مبارزه کند.

واکنش مقامات به توییت ایلان ماسک

برخی از رهبران اوکراینی، از جمله ویتالی کلیچکو، شهردار کی اف، پایتخت اوکراین و بوکسور تالار مشاهیر، که قبلاً وعده مبارزه در جنگ خونین علیه روسیه را داده است، از توییت ماسک تمجید کردند.
میخائیلو فدوروف، معاون نخست ‌وزیر اوکراین، پیش از به اشتراک گذاشتن پیوندی به وب‌ سایتی که کمک ‌های مالی به مشتری را ارسال می‌کند، نوشت: من مطمئن هستم که ایلان ماسک می‌تواند پوتین را به سیاره مشتری بفرستد.
اظهارات ماسک پس از ورود شرکت اینترنتی ماهواره ای او، استارلینک، به اوکراین در اوایل ماه مارس بیان شد. استارلینک از ماهواره ها برای پرتو دادن به اینترنت باند پهن استفاده می کند که اکنون در اوکراین فعال است.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از ارسال ماهواره استارلینگ ماسک در 5 مارس در توییتر تشکر کرد و افزود طبق قرار سیستم‌ های استارلینک بیشتری با فرار مردم از کشور ارسال خواهند شد.
همچنین ایلان ماسک مورد ستایش دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا قرار گرفت، ترامپ در یک گردهمایی در کارولینای جنوبی، از او به عنوان "مردی که دوستش دارم و به او احترام می گذارم" یاد کرد.
* ایلان ماسک و مقامات روسی درگیر رجزخوانی و فحش دادن به سبک  دیجیتال هستند، همزمان با حمله تهاجمی روسیه به اوکراین تاکنون هزاران نفر کشته شده اند و میلیون‌ ها نفر را مجبور به ترک خانه‌ های خود کرده است. این جنگ آغاز یک تراژدی عظیم است، نه فرصتی برای ایلان ماسک برای بازاریابی خود ، مردم عادی در میان نگرانی جنگ و از دست دادن زندگی خود هستند و سیاستمداران بر سر قدرت، صلح را سلاخی میکنند.

تگ ها