دلایل افزایش قیمت 50درصدی QuickSwap (QUICK)

دلایل افزایش قیمت 50درصدی QuickSwap (QUICK)
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

قیمت QUICK مدت کوتاهی پس از مشارکت با CelsiusX 50 درصد افزایش یافت و ثابت کرد که این پلتفرم در پر کردن شکاف بین DeFi و CeFi جدی است. DeFi و کنترلی که به کاربران بر دارایی هایشان می‌دهد یکی از کاربردی‌ترین بخش‌های اکوسیستم ارزهای دیجیتال است، اما عموم مردم هنوز در تعامل با اکثر محصولات DeFi به دلیل منحنی یادگیری شدید و احتمال از دست دادن مردد هستند. یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) که گام‌هایی را برای پر کردن شکاف بین DeFi و تامین مالی متمرکز (CeFi) برمی‌دارد، QuickSwap (QUICK) است که رتبه برتر DEX در شبکه Polygon را دارد. داده های مارکت Cointelegraph و TradingView نشان می دهد که قیمت QUICK پس از افزایش 168 درصدی حجم معاملات 24 ساعته در زمان انتشار، از 166.40 دلار در 31 ژانویه به بالاترین قیمت روزانه 250 دلار در روز 1 فوریه، بعبارتی 50 درصد افزایش یافته است.

سه دلیل برای بازگشت سریع قیمت QUICK

-    اعلام مشارکت با سلسیوس،
-     اضافه شدن استخرهای نقدینگی با بازده جدید 
-     راه اندازی استخرهای با ثبات (stable-stable pools)

QuickSwap با CelsiusX شریک است و مهم ترین پیشرفت اخیر برای QuickSwap اعلام همکاری DEX با CelsiusX، DeFi پلت فرم خدمات بانکی و مالی Celsius است که بر یکپارچه سازی CeFi و DeFi متمرکز است. همکاری با QuickSwap همچنین امکان ایجاد نسخه‌های پیچیده (wrapped) از توکن‌های محبوب مانند Cardano's ADA و Dogecoin (DOGE) را نیز فراهم کرده است، که در حال حاضر حضور فعالی در Polygon ندارند. همراهی با استخرهای نقدینگی با بودجه مناسب بر دارایی‌ها، از دیگر مزایای آن میباشد که به دارندگان DOGE و ADA امکان میدهد تا از دارایی های خود در DeFi برای کسب سود استفاده کنند.
دومین عاملی که به تقویت قیمت و حرکت QUICK کمک می کند، راه اندازی چندین استخر جدید نقدینگی و سریپ (syrup) بوده است. این می تواند نشانه نمودار صعودی باشد، به خصوص وقتی بدانیم که تعداد انگشت شماری از پروژه ها و پل ها در شبکه Polygon در ژانویه 2022 راه اندازی شده اند. جدا از اضافه کردن پشتیبانی از پروتکل‌های DeFi مانند وام های آتلانتیس یا راه‌حل بلاک چین لایه 1 Orbs (ORBS)، QuickSwap شاهد پشتیبانی بیشتر از پروژه‌های NFT بوده است که با وجود گسترده‌تر شدن، بار دیگر شتاب بیشتری در کنار ضعف مارکت ارزهای دیجیتال به وجود آورده اند. برخی از پروژه‌های NFT جدید پشتیبانی شده در QuickSwap شامل شبکه UniArts، Dogira، OneRare وبلاک چین Monsters Huntهستند.
عامل سومی که به جذب کاربران و نقدینگی به QuickSwap DEX کمک می کند، بازدهی جذاب برای تامین کنندگان نقدینگی استیبل کوین دو جزئی یا stablecoin-stablecoin pairs است. این استخرها فرصتی را برای کاربران فراهم می کنند تا بازدهی مناسبی کسب کنند و در عین حال زیان دائمی مرتبط با دیگر انواع استخرهای نقدینگی را کاهش می دهند. همچنین با ایجاد بازدهی استیبل کوین جذاب تری را برای سپرده گذاران در شبکه سلسیوس میتواند نقدینگی کلی لاک شده در پروتکل QuickSwap را افزایش دهد.

تگ ها