دلایل جدید ایلان ماسک برای فسخ معامله خرید توییتر

دلایل جدید ایلان ماسک برای فسخ معامله خرید توییتر
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، با گشودن پرونده جدیدی در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، SEC دلایل جدیدی را برای فسخ قرارداد 44 میلیارد دلاری خرید توییتر بیان کرده است. وکیل ایلان ماسک با استناد به گزارش اخیر واشنگتن پست اظهار داشت که افشای اتهامات بیشتر توییتر نشان دهنده سوء رفتار گسترده در این پلتفرم اجتماعی است. 

افسر ارشد امنیتی سابق توییتر، پیتر ماج زاتکو با ارسال نامه ای به کنگره ایالات متحده، کمیسیون بورس و اوراق بهادار، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) و وزارت دادگستری (DOJ)در 6 جولای از اتهامات گسترده ای پرده برداشته است. این گزارش اخیرا در واشنگتن پست نیز منتشر شده است.

ماسک به طور رسمی قرارداد خرید توییتر را در 8 جولای فسخ کرد. متعاقبا توییتر از رئیس تسلا شکایت کرد تا او را مجبور به معامله نماید. وکیل ماسک در نامه ای به ویجایا گاد، مدیر ارشد حقوقی توییتر، اظهار داشته است که اتهامات آشکار شده تا 8 جولای دلیل اصلی فسخ قرارداد از طرف ایلان ماسک بوده است. طبق توضیحات وکیل ماسک شکایت زاتکو حاکی از سوء رفتار گسترده مدیران توییتر است که احتمالاً عواقب شدیدی برای تجارت توییتر خواهد داشت.

اتهامات افشا شده علیه توییتر

در گزارش زاتکو آمده است؛ توییتر اغلب مواردی از جمله حریم خصوصی داده‌ ها، شیوه ‌های تجاری عادلانه، قوانین و مقررات حمایت از مصرف‌ کننده را رعایت نکرده است. علاوه بر این، توییتر مفاد توافق نامه 2011 با کمیسیون تجارت فدرال (FTC) را نقض کرده است.

این فرد با ادعای اینکه پلتفرم توییتر تا حد زیادی بر اساس سوء استفاده و نقض مالکیت معنوی شخص ثالث ساخته شده است، اظهار داشت که توییتر در برابر اختلالات سیستمیک ناشی از خرابی مرکز داده یا عوامل مخرب آسیب پذیر است که این نقض از سمت مدیر عامل پلتفرم نادیده گرفته شده و به دنبال پنهان کردن آن بوده است. او همچنین ادعا کرد که مدیر عامل توییتر، پاراگ آگراوال آگاهانه گزارش ‌های نادرست و گمراه‌ کننده‌ ای را به هیئت مدیره توییتر ارائه کرده است تا آسیب ‌پذیری آشکار در زیرساخت‌ امنیتی و حفاظت از داده توییتر را بپوشاند.

طبق توضیحات وکیل ایلان ماسک، توییتر با افشاگری اخیر با تعداد بی شماری از دعاوی مدنی روبرو خواهد شد که ادعاهایی را براساس قوانین مختلف حفظ حریم خصوصی و امنیت سایبری، قوانین ایالتی حمایت از مصرف کننده، قوانین تبلیغات نادرست، سرقت مالکیت معنوی، اختلاس و نقض قرارداد ارائه خواهند نمود.

سهام توییتر با بیش از 11 درصد سقوط به 38.75 دلار در روز 1 سپتامبر رسید که نزدیک به پایین ترین سطح در 2 سال گذشته بوده است. از سوی دیگر دعوی حقوقی مداوم بین ایلان ماسک و توییتر احتمالا روی ارزهای دیجیتالی از جمله قیمت بیت کوین و قیمت دوج کوین تاثیر خواهد گذاشت.
 

تگ ها