راه اندازی استخر وام 300 میلیون دلاری برای ماینینگ بیت کوین توسط Maple Finance

راه اندازی استخر وام 300 میلیون دلاری برای ماینینگ بیت کوین توسط Maple Finance
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

پروتکل وام دهی دیجیتال نهادی Maple Finance با همکاری Icebreaker Finance یک استخر وام 300 میلیون دلاری برای تامین مالی شرکت ‌های استخراج بیت کوین معتبر در سراسر آمریکای شمالی، کانادا و استرالیا راه ‌اندازی کرده است. این استخر وام در 20 سپتامبر راه اندازی شده و تامین کنندگان زیرساخت و استخراج بیت کوین متوسط را هدف قرار داده است. بازپرداخت وام ها طی یک دوره 12 تا 18 ماهه با بهره حداکثر 20 درصد خواهد بود.

طبق گفته مپل فایننس، وام گیرندگان ملزم به ارائه دارایی های واقعی مانند دکل های ماینینگ، ترانسفورماتورهای قدرت و سایر دارایی های زیرساختی به عنوان وثیقه خواهند بود. طبق اظهارات سیدنی پاول، مدیر عامل مپل فایننس، استخر نقدینگی فرصت مناسبی را برای استخراج‌ کنندگان فراهم می‌ کند تا نقدینگی خود را همزمان با رویکرد نزولی بازار و کاهش قیمت بیت کوین افزایش دهند.

طبق توضیحات وی، از آنجایی که ماینرها نقش اساسی در رشد اکوسیستم دیجیتال و اقتصادهای محلی دارند این شرکت با توسعه یک ابزار مالی جدید سعی در هدایت سرمایه به بخش مورد نیاز صنعت همزمان با مارکت نزولی است. بدین منظور این ارائه ‌دهنده نقدینگی نهادی از می سال گذشته تا سقف 1.8 میلیارد دلار وام به موسسات مالی معتبر ارائه کرده است.

وضعیت ماینرهای بیت کوین در زمستان ارزهای دیجیتال

ماینینگ بیت کوین شاید یکی از آسیب پذیرترین بخش دیجیتال در زمستان ارزهای دیجیتال باشد. همزمان با رویکرد نزولی بازار بسیاری از ماینرها تصمیم گرفته اند که دارایی ها و تجهیزات بیت کوین خود را برای تامین مالی بدهی رو به رشد خود بفروشند.

طبق مطالعه اخیر کوین دسک، استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال معتبر در سراسر آمریکای شمالی با بار بدهی تا 4 میلیارد دلار روبرو می باشند. بخش بزرگی از بدهی ماینرها در تلاش خود برای ساختن امکانات بزرگتر در اوج صعودی بازار در سال 2021 صورت گرفته است.

با این حال، با کاهش ارزش خروجی استخراج ماینرها با وجود کاهش قیمت بیت کوین، بسیاری از ماینرها بیت کوین و تجهیزات خود را برای بازپرداخت وام های خود می فروشند.

استخراج کننده ارز دیجیتال Bitfarm در ماه ژوئن 1500 بیت کوین خود را برای جمع آوری 34 میلیون دلار برای پرداخت وام خود از گلکسی دیجیتال فروخت. این شرکت همچنین به منظور دریافت وام37 میلیون دلاری از گروه سرمایه گذاری دیجیتال نیویورک، NYDIG برخی از تجهیزات ماینینگ خود را به عنوان وثیقه به این گروه سپرده است.

NYDIG همزمان با پیدایش بیت کوین در ارائه وام هایی که به حفظ عملیات استخراج بیت کوین کمک می کند، نقش مهمی داشته است. بلاک چین آرگو نیز اقدام به دریافت وام 70 میلیون دلاری اضافی برای توسعه دکل ماینینگ خود در تگزاس از این شرکت کرده است در حال حاضر، ماینینگ آرگو مجموعا 97.2 میلیون دلار به گروه سرمایه گذاری دیجیتال نیویورک بدهکار است.