راه اندازی استیبل کوین کاردانو و ترون

راه اندازی استیبل کوین کاردانو و ترون
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

معنای "Stable" در استیبل کوین ها در ماه می با depegg اکوسیستم ترا برای بسیاری تغییر کرده است. با این حال مارکت ارزهای دیجیتال پس از نوسانات بسیار اکنون در حال بهبودی نسبی است. بازار ارزهای دیجیتال همچنین اخیرا تحت تاثیر سیاست‌ های اگرسیو فدرال رزرو بوده که دلیل زیان های بسیار و کاهش علاقمندی به ارزهای دیجیتال شده است.

با این حال، با وجود وضعیت فعلی بازار، TRONوCardano در نظر دارند تا از استیبل کوین ‌های جدید خود رونمایی کنند؛ این اقدام باعث نگرانی هایی در سطح جامعه دیجیتال شده است.

تیم کاردانو در 6 ژوئن راه اندازی شبکه اصلی Djed خود را اعلام کرده است، Djed، استیبل کوین غیرمتمرکز و الگوریتمی ست که بر روی کاردانو ساخته شده است. Djed از Shen به عنوان رمز ارز ذخیره و قراردادهای هوشمند برای اطمینان از ثبات قیمت در شرایط ناپایدار اقتصادی استفاده خواهد کرد که برای عملیات مالی غیرمتمرکز،DeFi مفید خواهد بود. طبق داده های Medium.com، Djed طراحی شده به کوین تبدیل و هزینه تراکنش های شبکه کاردانو با آن پرداخت خواهد شد.

با شروع تست نت شبکه، موانع و مشکلاتی از جمله درخواست خارج از دسترس و نوع وثیقه نامعتبر شناسایی شدند. به گفته تحلیلگرانCOTI ، شناسایی چنین مشکلاتی طبیعی است و مطمعنا این مشکلات قبل از عرضه شبکه اصلی کوین در کاردانو در ماه ژوئن حل خواهد شد.

راه ‌اندازی شبکه اصلی Djed تنها جزئی از پیشرفت ‌های اخیر شبکه کاردانو است. همزمان هارد فورک Vasil نیز در اواخر ماه ژوئن عرضه خواهد شد. هارد فورک Vasil کاردانو شامل 4 طرح پیشنهادی بهبود خواهد بود که سرعت و توان عملیاتی شبکه بلاک چین کاردانو را افزایش خواهد داد.

 رونمایی از استیبل کوین شبکه ترون

TRON بلاک چین دیگری ست که به دنبال راه اندازی نسخه اصلی USDD خود می باشد. با این حال، به دلیل شباهت های اساسی با استیبل کوین Terra، مسیر برای ترون بسیار پیچیده تر به نظر می رسد و منتقدان بسیاری علیه راه اندازی USDD وجود دارند.

مشابه اکوسیستم ترا، ترون میلیاردها دلار در دارایی‌ های ریسکی مانند بیت ‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال برای حمایت از USDD سرمایه ‌گذاری کرده است. اکوسیستم ترا نیز دارای ذخیره عظیم بیت کوین بوده با این حال سقوط وحشتناکی را تجربه کرده است، این شباهت جامعه دیجیتال را نگران کرده است اما جاستین سان، بنیانگذار ترون معتقد است که ذخایر متنوع در واقع می تواند به محافظت از USDD کمک نماید.

ذخایر پشتیبان شبکه ترون بسیار متنوع می باشد. براساس اظهارات وی، علاوه بر بیت کوین استیبل کوین USDC نیز بخش کوچکی از ذخایر شبکه ترون خواهد بود. به گفته سخنگوی ترون، ذخایر شبکه شامل 14040 بیت کوین (حدود 418 میلیون دلار)، 140 میلیون USDT و 1.9 میلیارد ترون و همچنین 8.29 میلیارد ترون در یک burning contract می باشد.

با این حال براساس نظر تحلیلگران حوزه ارزهای دیجیتال؛ با توجه به بازار نزولی کنونی این بلاک چین ها برای دستیابی به اهداف خود مسیر سخت تری را خواهند پیمود. همچنین احساسات سرمایه گذاران و معامله گران از ویرانی ناشی از سقوط اکوسیستم ترا نیز در این مسیر بی تاثیر نخواهد بود.
 

تگ ها