راه اندازی اولین صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال در کره جنوبی توسط بانک KB 

راه اندازی اولین صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال در کره جنوبی توسط بانک KB 
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

صندوق سرمایه‌گذاری اولین صندوق سرمایه ای است که توسط یک بانک در کشور کره جنوبی ارائه می‌شود و انتظار می‌رود شامل یک نوع شاخص ارز دیجیتال و ETF باشد. بانک کوکمین(Kookmin) در حال آمادگی برای تبدیل شدن به اولین بانک دیجیتال در کره جنوبی میباشد که زمینه های سرمایه گذاری ارز دیجیتال را به سرمایه گذاران خرد ارائه خواهد داد.

KB در 21 فوریه 2022 اعلام کرد: کمیته مدیریت دارایی دیجیتال برای تعیین قابلیت های محصول و استراتژی پیشرو یک برنامه هوش مصنوعی را توسعه داده است. این کمیته، صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در مبادلات رمزنگاری (ETF) و محصولات آتی را راه اندازی و همچنین مسائل مربوط به ریسک و انطباق پذیری در صندوق های سرمایه گذاری را ارزیابی خواهند کرد.

برنامه ها توسط Honggun Kim، رئیس بخش مدیریت کوانت KB در وب سایت رسمی بانک تأیید شد. وی گفت: ما قصد داریم یک صندوق سرمایه گذاری مجازی را راه اندازی و نشریات دوره ای مربوطه را نیز منتشر کنیم. بر اساس پلتفرم تحقیقاتی MacroTrends، گروه مالی KB، بزرگترین گروه مالی کشور از نظر سود خالص، تا سپتامبر 2021 بوده و حدود 520 میلیارد دلار کل دارایی داشته است.

پلن فعلی این بانک راه‌اندازی یک صندوق شاخص سرمایه‌گذاری دیجیتال میباشد. این صندوق از سرمایه گذاری های برون سپاری شده(OCIO) استفاده میکند. همچنینOCIO جزء Grayscale و Fidelity Asset Management است که هر کدام از آنها صندوق های سرمایه گذاری رمزارز خود را ارائه می دهند. Fidelity Canada دسامبر 2021 یک ETF بیت کوین فیزیکی را راه اندازی کرد، اگرچه این محصولی هنوز در ایالات متحده تایید نشده است.

بانک KB به طور فزاینده ای پذیرای سرمایه گذاری های دیجیتال و رمزهای غیرقابل تعویض (NFT) میباشد. رقیب نزدیکKB، Shinhan Bank، اخیرا بخش کاملی از برنامه بانکداری موبایلی را برای کمک به مشتریان در مدیریت مجموعه NFT خود در Klaytn، بلاک چین پیشرو کشور، توسعه داده است.
بانکKB اکنون با رونمایی از محصولات جدید سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال خرده فروشی خویش دنباله رو DBS مگابانک سنگاپور هست. پیوش گوپتا، مدیر عامل بانک DBSسنگاپور در 14 فوریه اظهار داشت که گسترش تجارت دیجیتال در 2022 از اهداف اصلی این بانک خواهد بود.
 

تگ ها