راه اندازی بازارساز خودکار (DD) ارز دیجیتال برای کاربران سنگاپوری

راه اندازی بازارساز خودکار (DD) ارز دیجیتال برای کاربران سنگاپوری
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

بانک DBS سنگاپور پس از افتتاح یک بازارساز خودکار تجارت دارایی دیجیتال مرکزی در سال 2021، برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی مارکت می کر یا بازارساز خودکار ارز دیجیتال تا پایان سال 2022 ترسیم کرده است.

هنگامی که از پیوش گوپتا  Piyush Gupta، مدیر عامل شرکت، طی یک تماس پس از انتشار نتایج سه ماهه چهارم خود در روز دوشنبه، 14 فوریه، در مورد این پلتفرم سؤال شد، بیان کرد که هنوز کارهای بیشتری برای انجام وجود دارد، اما بانک تخمین می‌زند که تا پایان سال 2022 این اقدام عملیاتی شود. گوپتا گفت: ما هم اکنون در حال گسترش سرمایه و افزایش همکاری با سرمایه گذاران معتبر هستیم. او افزود : همچنین در تلاش برای افزایش امنیت سایبری خود تا پایان 2022 خواهیم بود.

بهبود کارایی مارکت می کر یا DD

علاوه بر این، مدیرعامل شرکت گفت که بانک نیمه اول سال جاری خود را به بهبود سهولت استفاده کاربران فعلی از مارکت می کر دارایی های دیجیتال اختصاص خواهد داد. به گفته گوپتا، کاربران می توانند به صورت آنلاین سفارشات خود را انجام دهند.

اطلاعات اضافی در مورد پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال، مانند اینکه آیا می‌توانید دارایی‌های دیجیتالی را که به دست آورده‌اید به سایر ارائه‌دهندگان یا کیف پول‌های رمزنگاری منتقل کنید، هنوز توسط DBS اعلام نشده است.

بازار ساز خودکار یا مارکت می کر چگونه کار می‌کند؟

یک بازار ساز خودکار نیاز به دو ارز برای معامله دارد. با این حال، برای انجام معامله نیازی به معامله گر یا تریدر دیگری در طرف مقابل معامله نیست. در عوض، شما با یک قرارداد هوشمند ارتباط برقرار می‌کنید که برای شما بازار سازی می‌کند.

در یک صرافی غیر متمرکز مبتنی بر دفتر کل مانند Binance DEX، معاملات مستقیما بین کاربر انجام می‌شود. اگر BNB را با BUSD در Binance DEX می‌فروشید، شخص دیگری در آن طرف معامله BNB را با BUSD خود خریداری می‌کند، این معامله همتا به همتا ست.

در عوض، شما می توانید بازار ساز خودکار را به عنوان همتا به قرارداد (P2C) تصور کنید. در این صورت دیگر نیازی به طرفین و شناخت آنها نیست، زیرا معاملات بین کاربران و قراردادها اتفاق می‌افتد. از آنجا که دفتر کلی وجود ندارد، هیچ نوع سفارشی در بازار ساز خودکار نیز وجود نخواهد داشت. تعیین نرخ توسط کاربر انجام نمی شود و درعوض، فرمول قیمت را تعیین می‌کند.

در بازار ساز خودکار نیازی به وجود طرف معامله نداریم، اما هنوز نیاز به کسی هست که بازار سازی کند. نقدینگی در قرارداد هوشمند باید توسط کاربرانی ارائه شود که آنها را تامین‌کنندگان نقدینگی (LP) می نامند.

تگ ها