راه اندازی بازار NFT را در ژاپن توسط اپلیکیشن پیام‌ رسان LINE

راه اندازی بازار NFT را در ژاپن توسط اپلیکیشن پیام‌ رسان LINE
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

اپلیکیشن پیام‌ رسان محبوب لاین یک بازار توکن غیرقابل تعویض به نام «LINE NFT» راه ‌اندازی کرده است که فقط برای کاربران ژاپنی در دسترس می باشد. براساس بیانیه رسمی در وب ‌سایت لاین، بازار توکن‌ های غیرقابل تعویض در حال حاضر با حدود 40.000 کلکسیون دیجیتال برای کاربران آماده شده است.

پیام رسان ژاپنی لاین یک اپلیکیشن پیام رسان رایگان است که در پلتفرم های مختلف موجود می باشد و کاربران می توانند  از طریق آن پیامک، تماس صوتی یا تماس تصویری داشته باشند. لاین محبوب ترین نرم افزار مورد استفاده در ژاپن با پایگاه کاربری حدود 90 میلیون کاربر می باشد.

از طریق بازار جدید«LINE NFT»، کاربران در ژاپن اکنون می ‌توانند توکن‌ های غیرقابل تعویض خرید و فروش کنند و همچنین به راحتی این دارایی‌های دیجیتال را با مخاطبین خود در برنامه پیام ‌رسان لاین ارسال یا مبادله کنند.

این شرکت خاطرنشان کرد: کاربران می توانند NFT های خریداری شده را در کیف پول LINE BITMAX خود ذخیره کنند و این کیف پول مدیریت دارایی دیجیتال را می توانند به راحتی از طریق حساب LINE خود ثبت نمایند.

عرضه ‌های کنونی در بازار شامل حدود 40000 کلکسیون دیجیتال است که برخی قطعات انحصاری آن از NFTهای تئاتر یوشیموتو تشکیل شده است. این توکن انحصاری شامل ویدیوهای کمدی است که توسط کمدین های برتر یوشیموتو کوگیو اجرا می شود. همچنین پیشنهادات انحصاری دیگری مانند قطعات هنری، ویدیوها و حتی مانگا نیز در این مجموعه موجود می باشد.

دیگر شرکت های فعال در این حوزه

از آنجایی که توکن های غیر قابل تعویض به جریان اصلی تبدیل شده اند، بسیاری از شرکت های بزرگ به طور مشابه وارد این صنعت شده اند. تنها چند ماه پیش، غول تجارت الکترونیک ژاپنی راکوتن نیز یک بازار NFT همتا به همتا را توسعه داده است که برای راه اندازی در سال 2023 یا پس از آن برنامه ریزی شده است.
اپلیکیشن مسابقات قهرمانیUFC نیز در اوایل سال با همکاری Dapper Labs، شرکت سازنده مجموعه محبوب NBA Top Shot، مجموعه جدیدی از کلکسیون های دیجیتالی را راه اندازی کرده است.

حجم بازار توکن غیر قابل تعویض NFT

با کاهش حجم معاملات هفتگی، بازارNFT در چند ماه گذشته اندکی کاهش یافته است. براساس نمودار NonFungible حجم معاملات هفتگی NFT در حال حاضر حدود 200 میلیون دلار است که نسبتا پایین است.

کاهش حجم معاملات ممکن است نتیجه نوسانات قیمتی بیت کوین و بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال نیز باشد که اخیرا با چالش هایی نیز روبرو شده است. در زمان انتشار، قیمت بیت کوین در حدود 40.1 هزار دلار می باشد که در هفته گذشته 7 درصد کاهش یافته است. برای داشتن اطلاعات بیشتر می توانید ویدیوی رایگان آموزش ساخت nft در سایت ارز سنج را مشاهده کنید.

تگ ها