راه اندازی خدمات بیت کوین در بزرگترین بانک منطقه یورو، اروپا

راه اندازی خدمات بیت کوین در بزرگترین بانک منطقه یورو، اروپا
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

BNP Paribas، بزرگترین بانک منطقه یورو اعلام کرده است که بزودی ارائه خدمات نگهداری بیت کوین و سایر دارایی های دیجیتال را آغاز خواهد کرد. این بانک با متاکو، شرکت نگهبانی دارایی های دیجیتال سوئیس با تجربه توسعه زیرساخت بانکداری سنتی با بیت کوین همکاری خواهد نمود.

مشخص نیست که متاکو به عنوان نگهبان یا مشاور همکاری خواهد کرد یا روی دارایی های دیجیتال تمرکز خواهد نمود. متاکو و BNP هر دو از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده اند. با این حال، طبق اظهارات مدیر پروژه متاکو؛ Fireblocks میزبان کیف پول آنلاین و ارائه خدمات مبتنی بر زیرساخت خواهد بود.

بر اساس گزارش CoinDesk، مشارکت BNP Paribas، بانک بین ‌المللی مستقر در فرانسه، با شرکت سوئیسی متخصص در زیرساخت‌ های ارز دیجیتال متاکو توسط بانک مرکزی اتحادیه اروپا تایید شده است.

همکاری بین دو شرکت به این معنی است که بانک فرانسوی اکنون می ‌تواند ادغام توکن ‌های امنیتی در امور مالی سنتی را توسعه دهد. این توکن ها مطابق با مقررات جدید اتحادیه اروپا توسعه یافته و فرآیند صدور دیجیتال و چرخه حیات اقتصاد را فعال می کنند.

سرویس امنیتی بانک BNP Paribas، در حال حاضر مسئولیت نگهداری بیش از 13 تریلیون دلار را بر عهده دارد. متاکو نیز با لطف مشتریان جهانی در زمینه معرفی خدمات ارزهای دیجیتال به سازمان های مالی بزرگ جهانی پیشرو است، چند هفته پیش نیز، موسسه بزرگ مالی فرانسوی Societe Generale با تمرکز بر توکن های امنیتی با متاکو شریک شده است. همچنین متاکو قبلا با شرکت های بزرگی مانند سیتی گروپ، BBVA، Zodia Custody، DBS وUnion Bank فیلیپین همکاری کرده است.

تخصص متاکو به عنوان یک شرکت فن آوری، ایجاد امکان مدیریت ایمن دارایی های دیجیتال مؤسسات مالی و غیرمالی و گسترش خدمات آنها در اقتصاد پررونق دیجیتال می باشد. از سوی دیگر، خدمات اوراق بهادار BNP Paribas دارای گستره جهانی است که بیش از 90 بازار و بیش از 13 تریلیون دلار دارایی را تحت پوشش خود قرار داده است و احتمالا این همکاری تاثیرات بزرگی در گسترش خدمات دیجیتال در اروپا خواهد داشت.

گسترش خدمات دیجیتال با وجود بازار نزولی

تحولات اخیر همزمان با گسترش پذیرش بیت کوین و تلاش جدی بازیگران برای یافتن پروژه های تجاری سودآور همزمان با مارکت نزولی رخ داده است. مدیر عامل متاکو، آدرین ترکانی نیز در مصاحبه‌ای از افزایش ورود بانک‌ ها به اکوسیستم نگهبانی بیت‌ کوین و سایر ارزهای دیجیتال خبر داده است.

طبق توضیحات وی؛ بانک ها با استفاده نوآوری های بیت کوین خدمات دیجیتال خود را افزایش داده اند. برای مثال؛ بانک ‌هایی مانند بایرن ال ‌بی آلمان سال ‌ها پیش خدمات خود را در بیت کوین گسترش داده است. بانک آمریکا نیز اخیرا اعلام کرده است که آنها معتقدند بیت کوین می تواند همچنان در بازار نزولی ارزهای دیجیتال موفق عمل نماید. Towerbank پاناما هم مانند بانک های بزرگ برزیل، اسرائیل و ژاپن شروع به ارائه خدمات بیت کوین کرده است.