راه اندازی خودپرداز بیت‌ کوین سنای مکزیک همزمان با تنظیم مقررات دیجیتال

راه اندازی خودپرداز بیت‌ کوین سنای مکزیک همزمان با تنظیم مقررات دیجیتال
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

با پذیرش ارزهای دیجیتال در سراسر جهان، تعداد دستگاه ‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال افزایش یافته است، از این رو مکزیک یک دستگاه خودپرداز بیت‌ کوین دیگر در ساختمان سنا خود دریافت کرده است.

براساس گزارش رسانه ال هرالدو د مکزیکو، یک دستگاه خودپرداز بیت کوین در 26 آوریل در ساختمان سنا در مکزیکو سیتی با حمایت چندین قانونگذار از جمله میگل آنجل مانسرا، عضو گروه پارلمانی حزب دموکراتیک نصب شد.

طبق داده ‌های شرکت تحلیل Coin ATM، این چهاردهمین دستگاه خودپرداز ارز دیجیتال کشور است، مکزیک در حال حاضر دارای 13 دستگاه پرداخت بیت کوین در مکزیکو سیتی، تیجوانا، کانکون، گوادالاخارا، کولیاکان، سن میگوئل د کوزومل و آگواسکالینتس می باشد.

ایندیرا کمپیس، سناتور مکزیکی و علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال، عکسی از دستگاه خودپرداز جدید را در توییتر به اشتراک گذاشته و نصب آن را به عنوان نشانه‌ای از آزادی مالی، شمول و آموزش دیجیتال در مکزیک ستایش کرده است.

کاهش 25 درصدی مصرف برق شبکه بیت کوین در سه ماهه اول 2022

بیش از 100 میلیارد دلار در 24 ساعت وارد بازار ارزهای دیجیتال می شود. قبل از نصب دستگاه خودپرداز بیت کوین در محل مجلس سنا، نمایندگان مجلس با برگزاری جلسه ای در مورد تجزیه و تحلیل ابتکاری برای تنظیم ارزهای دیجیتال در مکزیک گفتگو کردند، برخی از نمایندگان پشنهاداتی در خصوص تنظیم قوانین ارزهای دیجیتال به سنا ارائه داده اند.

براساس اظهارات سناتور مکزیکی در این جلسه، حجم تراکنش های بیت کوین از حجم تراکنش های سیستم های پرداخت معمولی مانند پی پال، ویزا و مسترکارت فراتر رفته است و پذیرش پرداخت بیت کوین  افزایش یافته است. تاکنون بیش از 62 میلیون تراکنش در بیش از 109 میلیون حساب انجام شده که کاهش 25 درصدی مصرف برق شبکه بیت کوین در سه ماهه اول 2022 را منجر شده است.

افزایش رقابت پذیری در مکزیک

توسعه اخیر مکزیک در خصوص ایجاد ATM های بیت کوین بخشی از تلاش این کشور برای افزایش توان رقابتی خود در جهان می باشد. در راستای این هدف، مجموعه‌ ای از انجمن ‌ها با هدف تشکیل ابتکاری برای تنظیم ارزهای دیجیتال در دومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین سازماندهی شده است.

همانطور که ریکاردو مونرئال رئیس هیئت هماهنگی سیاسی سنا توضیح داد، نزدیک به 67 میلیون مکزیکی نمی توانند به سیستم بانکی دسترسی داشته باشند، بنابراین ارزهای دیجیتال ممکن است گزینه بهتری برای آنها باشد.

به گفته وی، سایر کشورهای آمریکای لاتین قبلاً این مسیر را آغاز کرده اند، از جمله سنای برزیل قوانین اساسی برای وجوه ارز دیجیتال و استفاده از آنها را تصویب کرده است، همچنین آرژانتین، شیلی و پاناما در مورد لوایح مشابهی بحث کرده اند.

علاوه بر آن، براساس اظهارات مقاماتMonreal ، پرو یک قانون چارچوبی برای تنظیم ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است و قانونگذاران ایالات متحده در حال بررسی ایجاد دلار دیجیتالی خود می باشند. از این رو، او معتقد است که مکزیک باید روی چارچوب قانونی خود برای مدیریت ارزهای دیجیتال کار کند.

براساس گزارش Finbold در اوایل آوریل، در مجموع 686 دستگاه خودپرداز بیت کوین در مارس 2022 در سراسر جهان نصب شد که تعداد آنها از 36023 دستگاه در اول مارس به 36709 دستگاه تا اول آوریل افزایش یافت که نشان دهنده افزایش 22 دستگاه خودپرداز بیت کوین تنها در ماه مارس است.