راه اندازی ردیابی ارزهای دیجیتال در هنگ کنگ توسط صندوق سرمایه ‌گذاری Huobi Tech 

راه اندازی ردیابی ارزهای دیجیتال در هنگ کنگ توسط صندوق سرمایه ‌گذاری Huobi Tech 
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

Huobi Tech، یک صندوق عمومی در هنگ کنگ، قصد دارد یک صندوق قابل معامله در مبادلات ردیابی ارز دیجیتال، ETF را برای سرمایه گذاران خرد راه اندازی کند. اگرچه Huobi Tech نام مشترکی با پلتفرم صرافی محبوب Huobi Global دارد، اما هیچ ارتباطی با این شرکت ارزهای دیجیتال ندارد و به طور مستقل کار می کند.

Huobi Tech که به طور رسمی با نام Pantronics Holdings شناخته می شود، اکنون تمرکز خود را از محصولات الکترونیکی به بازار دارایی های دیجیتال تغییر داده است، همچنین قبل از پیشنهاد فعلی خود برای ETF ارزهای دیجیتال خرده فروشی، این شرکت در هفته اول مارس یک ارز دیجیتال OTC راه اندازی کرده است.

در اصل OTC مخفف عبارت Over The Counter و به معنی معاملات خارج از صرافی یا بروکر و خارج از ساختار خرید و فروش عادی در مارکت می باشد و به صورت مستقیم توسط دو سازمان انجام می ‌شود. به عبارت دیگر معاملات در بازار OTC، معاملاتی هستند که مستقیما بین خریدار و فروشنده و بدون نظارت صرافی‌ ها انجام می‌ شوند. در این نوع معاملات عمل انتقال دارایی از فروشنده به خریدار و انتقال سرمایه از خریدار به فروشنده، توسط صرافی OTC انجام می ‌شود.

طبق گزارش ها، شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ پیشنهادی را برای صندوق های سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال خود به کمیسیون اوراق بهادار و آتی، SFC ارائه کرده است. به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، محصول جدید ETF بر روی سرمایه گذاران خرد با دارایی کمتر از 8 میلیون دلار هنگ کنگ معادل 1 میلیون دلار آمریکا متمرکز خواهد شد.

نایب رئیس شرکت رومئو وانگ گفت: یک ETF ارزهای دیجیتال تحت نظارت هنگ‌کنگ امنیت بهتری را برای سرمایه ‌گذاران ارائه خواهد داد و همچنین خاطرنشان کرد که آنها به طور فعال با کمیسیون اوراق بهادار و آتی در ارتباط خواهند بود و امیدوارند ارتباطات موثری برای ارائه محصولات ETF دیجیتال تنظیم ‌شده در بازار داشته باشند.

Huobi هم اکنون روی تسهیلات اخیر در محصولات ETF ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاران خرد کار می کند. این تسهیلات قبلاً فقط به سرمایه گذاران حرفه ای محدود بوده است.

بخشنامه مربوط به معامله گران خرد ارزهای دیجیتال

در ژانویه 2022 نهادهای نظارتی اصلی در هنگ کنگ بخشنامه مشترکی را منتشر کردند که در آن استثنائات محدودی را برای معامله ‌گران خرده‌ فروشی ارائه می ‌کرد تا در بازار ETF ارزهای دیجیتال که در صرافی‌ های تنظیم‌ شده در ایالات متحده و بریتانیا معامله می ‌کنند، شرکت کنند.این بخشنامه محصولات مبتنی بر دارایی مجازی را به دو دسته پیچیده و غیرپیچیده طبقه ‌بندی کرد که تنها نوع غیرپیچیده برای معامله‌ گران خرده ‌فروشی مجاز بوده است.

هنگ کنگ اقدامات سختگیرانه ای را برای محدود کردن تجارت ارزهای دیجیتال برای حرفه ای ها اعمال کرده است. معامله گران با دارایی بیش از 1 میلیون دلار حرفه ای در نظر گرفته می شوند و مجاز به تجارت در دارایی های مجازی از طریق پیشنهادات تنظیم شده هستند. آکادمی ارز سنج سایت رسمی آموزش ارز دیجیتال و برگزار کننده دوره های حضوری آموزش ارز دیجیتال در ارومیه می باشد. 

تگ ها