راه اندازی سومین کریپتو یونیکورن هند همزمان با تنظیم مقررات سخت گیرانه دولتی

راه اندازی سومین کریپتو یونیکورن هند همزمان با تنظیم مقررات سخت گیرانه دولتی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

همزمان با سخت تر شدن قوانین ارزهای دیجیتال در هند، شبکه بلاک چین 5ire پس از تامین مالی 100 میلیون دلاری سریA، تبدیل به جدیدترین کریپتو یونیکورن این کشور شده است. Unicorn اصطلاحی است که در صنعت سرمایه گذاری خطرپذیر برای توصیف یک شرکت نوپا با ارزش بیش از 1 میلیارد دلار استفاده می شود.

این استارت ‌آپ از شرکت SRAM & MRAM مستقر در بریتانیا برای گسترش کسب ‌وکار در آسیا، آمریکای شمالی و اروپا بودجه دریافت کرده است. طبق بیانیه این شرکت، این سرمایه‌ گذاری 5ire را به قوی ترین یونیکورن بلاک ‌چین در هند و تنها یونیکورن بلاک‌ چین پایدار در جهان تبدیل خواهد کرد. سرمایه کنونی این شرکت 1.5 میلیارد دلار می باشد.

توسعه سومین کریپتو یونیکورنِ هند

براساس بیانیه 5ire ، این شرکت به سرمایه گذاری در راستای تقویت و توسعه بیشتر بلاک چین خود ادامه خواهد داد و هدف اصلی آن توسعه فن آوری های غیرمتمرکز در سطح جهانی خواهد بود. شرکت 5ire قصد دارد تا نوامبر سال جاری و تا زمان راه اندازی شبکه اصلی از پروژه های خود کسب درآمد نماید.

طبق ادعای این شرکت، 5ire اولین و تنها یونیکورن پایدار در هند است که مزایای آن ماورای سوددهی و درآمد آن می باشد. پیش از این، 5ire با مشارکت سرمایه گذاران خصوصی و نهادی، بودجه ای بالغ بر 21 میلیون دلار را در دور اولیه سرمایه گذاری خود به ارزش 110 میلیون دلار جمع آوری کرده است.

براساس اظهارات Pratik Gauri، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران 5ire، این پلتفرم ترکیبی از تکنولوژی و توسعه فن آوری به نفع جامعه است که تیم کارشناسان تلاش بسیاری برای توسعه آن انجام داده است. تبدیل شدن به اولین و تنها یونیکورن پایدار جهان که از هند متولد شده است، تنها در 11 ماه، گواه این است که شرکت 5ire در مسیر درستی حرکت کرده است.

گسترش مقررات نظارت دیجیتال در هند

بیانیه شرکت 5ire در بحبوحه تغییرات سخت گیرانه نظارتی گسترده در هند منتشر شده است. همزمان بانک مرکزی کشور که همچنان نگران ریسک های مربوط به دارایی های دیجیتال خصوصی است، سه پلتفرم داخلی دیگر را متهم به نقض قوانین شناخت مشتری،KYC و پولشویی کرده است. از سوی دیگر سازمان نظارت بر نهادهای دیجیتال، عملکرد دو کریپتو یونیکورن اول هندCoinDCX و CoinSwitch Kuber را نیز مورد بررسی قرار داده است.

همچنین وزیر دارایی هند، نیرمالا سیتارامان، طی سخنرانی در نشست بالی وزیران گروه 20 درخصوص مالیات و توسعه، اظهار داشته است که نهادهای دیجیتال برای اهداف فرار مالیاتی از طریق سرمایه‌ گذاری در دارایی‌ های دیجیتال ایجاد شده ‌اند.

همچنین از آنجایی که توسعه چارچوب گزارش ‌دهی دارایی ‌های دیجیتال در حال توسعه است، وزیر دارایی هند از G20 خواسته تا امکان تبادل خودکار اطلاعات در رابطه با سایر دارایی‌ های دیجیتال را تحت پوشش استانداردهای گزارش ‌دهی مشترک،CRS قرار دهند.

تگ ها