راه اندازی شبکه بلاک چین توسط بانک توسعه برزیل

راه اندازی شبکه بلاک چین توسط بانک توسعه برزیل
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بانک توسعه برزیل رسما شبکه بلاک چین برزیل را راه اندازی کرده است، ساختاری که برای کمک به سایر موسسات در کشور در افزایش شفافیت عمومی طراحی شده است. این راه ‌اندازی که با کمک دیوان محاسبات اتحادیه برزیل انجام شده است، به دنبال فراخوانی نهادهای بیشتری برای پیوستن به این پروژه می باشد که هدف آن آماده‌ سازی خدمات شبکه برای آغاز سال 2023 می باشد.

شبکه بلاک چین برزیل، یک بلاک چین عمومی و توزیع شده است که در رویدادی دو روزه در 31-30 می راه اندازی شده است. این رویداد، که توسط بانک توسعه برزیل و دادگاه محاسبات اتحادیه برگزار شد، به عنوان نقطه شروعی برای فراخوانی و سرمایه گذاری سایر موسسات برای همکاری با توسعه و رشد شبکه بوده است.

گوستاوو مونتزانو، رئیس بانک توسعه برزیل، که مسئولیت توسعه شبکه جدید بلاک چین را بر عهده دارد، اعلام کرد که در راستای مشارکت و تعامل با سایر سازمان ها این سازمان با سایر نهادهای دولتی برای همکاری در این کار موافقت ‌نامه ‌هایی امضا خواهد کرد.

رئیس بانک توسعه برزیل، گوستاوو مونتزانو همچنین اظهار داشت که گام بعدی برای شبکه بلاک چین خارج شدن از ساختار آزمایشگاهی و ایجاد یک نمونه اولیه تولید خواهد بود، بنابراین براساس اهداف ارائه شده طرح، سایر سازمان ها بر روی ساخت اپلیکیشن در شبکه تمرکز خواهند کرد. این شبکه هنوز در مراحل آزمایشی خود می باشد و انتظار می رود تا سال 2023 برنامه های کاربردی خود را ارائه نماید.

اعتماد دوباره به نهادهای دولتی

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که این شبکه به دنبال حل آن می باشد، بی اعتمادی است که برزیلی ها نسبت به نهادهای دولتی دارند. طبق نظر وسلی واز، مدیر بخش بازرسی فن آوری اطلاعات دیوان محاسبات اتحادیه، انتقال فرآیندهای نیاز عمومی به بلاک چین و واداشتن افراد به پیروی از محدودیت های تعیین شده می تواند به این موضوع کمک نماید.

همچنین براساس مفاد طرح بلاک چین ارائه شده این قوانین و محدودیت های ارائه شده برای جایگزینی روند استاندارد امروزی طراحی خواهند شد. براساس توضیحات مونتزانو، رئیس بانک توسعه برزیل این پروژه پتانسیل دستیابی به این اهداف را خواهد داشت و بلاکچین قطعا عملکرد دستگاه عمومی را از نظر شفافیت، کارایی و امنیت تغییر خواهد داد.

لازم به ذکر است این شبکه از سال 2018 در حال توسعه بوده و بانک توسعه برزیل اخیراً جزئیات عملیات فنی خود را منتشر کرده است. در ماه مارس، گلادستون آرانتز، مدیر توسعه پروژه اعلام کرد که طراحی شبکه بر اساس مکانیزم اجماع خواهد بود و همچنین این پروژه از Hyperledger Besu 2.0 به عنوان پایه شبکه استفاده خواهد کرد.
 

تگ ها