راه اندازی شرکت دیجیتال کاستدی توسط بانک ژاپنی سومیتومو میتسوی تراست

راه اندازی شرکت دیجیتال کاستدی توسط بانک ژاپنی سومیتومو میتسوی تراست
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

Sumitomo Mitsui Trust، یکی از موسسات بانکی بزرگ در ژاپن، تصمیم گرفته است که وارد تجارت کاستدی ارزهای دیجیتال شود. این شرکت اعلام کرد که با مشارکت Bitbank، صرافی ارزهای دیجیتال مستقر در توکیو، در حال راه ‌اندازی یک شرکت کاستدی دارایی های دیجیتال جدید است که بر ارائه حضانت در سطح سازمانی برای دارایی ‌های دیجیتال و NFT به مشتریان سازمانی تمرکز خواهد نمود. این شرکت که به نام Japan Digital Asset Trust شناخته می‌شود، 15 درصد متعلق به Sumitomo Mitsui Trust و 85 درصد دیگر به Bitbank تعلق دارد.

به گفته رسانه های ژاپنی، هدف از این اقدام، تسخیر بازار نهادی محلی است که همچنان موضوع حضانت را عاملی بازدارنده برای سرمایه گذاری در این محصولات جدید می داند. Sumitomo Mitsui Trust معتقد است که اگر نگهداری از سوی موسسات شناخته ‌شده در دنیای مالی به جای صرافی ‌های ارز دیجیتال فراهم شود سرمایه‌ گذاران در حضانت و نگهداری دارایی‌ های دیجیتال راحت‌ تر خواهند بود. 

طبق گزارش ها، سرمایه این شرکت در ابتدای کار 300 میلیون ین  برابر با 2.3 میلیون دلار خواهد بود و این دو شرکت انتظار دارند با مشارکت دیگر سرمایه گذاران سرمایه تا 10 میلیارد ین  برابر با 78 میلیون دلار برسد.

اجرای طرح توسعه خدمات  در یک مسیر رقابتی

از آنجایی که سایر رقبا نیز در مسیر راه اندازی این خدمات به بازار ژاپن هستند، راه اندازی شرکت جدید در سال جاری و هر چه زودتر انجام خواهد شد.Nomura و Crypto Garage نیز در حال راه اندازی یک سرمایه گذاری مشترک برای ارائه خدمات مشابه به مشتریان خود می باشند.

همچنین، Trust دارایی دیجیتال ژاپن نیز محصول متفاوتی را ارائه خواهد کرد. بر اساس گزارش ‌ها، شرکت جدید برنامه‌ هایی برای انتشار یک استیبل کوین مبتنی بر ین دارد که توسط بانک بزرگ ژاپن، Sumitomo Mitsui Trust پشتیبانی خواهد شد و به دیگر بانک ‌ها اجازه خواهد داد این نوع محصول را عرضه نمایند. جزئیات بیشتری در این مورد ارائه نشده است.

این شرکت در حال ورود به بخش ارزهای دیجیتال در طی رکود بازار می باشد و اخیرا بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بخش زیادی از ارزش خود را از دست داده اند، افزایش متاورس و بازی های بلاک چین می تواند علاقه به ارزهای دیجیتال را در دوره رکود افزایش دهد. براساس اظهارات توسعه دهندگانTrust، دارایی دیجیتال ژاپنی، از آنجایی که استیبل کوین ها معمولا از مشکلات نوسان بازار کمترین آسیب را می بینند، تقاضا برای استیبل کوین ‌ها، با افزایش محبوبیت جهانی متاورس افزایش می یابد.
 

تگ ها