راه اندازی طرح پرمیوم جدید تلگرام برای کسب درآمد

راه اندازی طرح پرمیوم جدید تلگرام برای کسب درآمد
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

پلتفرم پیام رسان محبوب تلگرام اعلام کرده است که به دنبال کسب درآمد از پایگاه کاربری، خدمات پریمیوم پولی خود را راه اندازی خواهد کرد. به گفته پاول دوروف، مدیرعامل این شرکت، با رسیدن به بیش از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه، سطح جدید به نیاز این کاربران به پهنای باند و ظرفیت ذخیره سازی بیشتر پاسخ خواهد داد.

سطح پریمیوم پولی تلگرام امکان دسترسی به ویژگی های جدید برای کاربران را فراهم می کند. به گفته مدیر عامل تلگرام سطح پریمیوم با ارتقاء فضای ذخیره سازی خود استفاده از خدمات ارائه شده آتی را تسهیل خواهد بخشید. براساس اظهارات وی؛ تنها راه برای رایگان نگه ‌داشتن ویژگی ‌های موجود، اینست که ویژگی های جدید ارائه شده ‌به گزینه های پولی تبدیل شوند.

از جمله ویژگی ‌های جدید موجود برای کاربران پولی، افزایش تعداد کانال ‌هایی پولی و آموزشی در تمامی زمینه هاست که کاربران می توانند برای عضو شدن در کانال های آموزشی تلگرام مبلغ ناچیزی برای عضویت بپردازند.

در حال حاضر کاربران تلگرام می توانند عضو 500 کانال باشند که با امکان پریمیوم این تعداد می تواند تا 1000 کانال افزایش یابد. همچنین ایجاد 20 پوشه چت در تلگرام رایگان می تواند تا 200 پوشه چت در پریمیوم افزایش یابد. قیمت این رده خدمات جدید تا کنون اعلام نشده است، اما به گفته Techcrunch، برآوردها در حدود شش دلار است.

ارائه خدمات پرداخت های دیجیتال در تلگرام

ارائه سطح پریمیوم اولین تلاش تلگرام برای کسب درآمد از خدمات این پلتفرم نیست، این شرکت سال گذشته گزینه پیام های حمایت شده را معرفی کرده که طبق آن بیزینس ها می توانند تبلیغات خود را از طریق این خدمات در کانال های بزرگ با بیش از 1000 کاربر قرار دهند.

همچنین بزرگترین تلاش این رسانه اجتماعی برای کسب درآمد، راه اندازی توکن تلگرام به نام gram بوده است. این ابتکار توانست بیش از 1 میلیارد دلار از سرمایه گذاران در سراسر جهان جمع آوری کند، اما در نهایت توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده SEC تعطیل شد، کمیسیون در سال 2019 یک دستور منع موقت علیه تلگرام صادر کرد که این امر باعث شد تلگرام راه اندازی توکن را متوقف کند و پول را به سرمایه گذاران بازگرداند و همچنین به موسسات سرمایه گذار غرامت پرداخت کند.

دو سال پس از طرح تعلیق توکن تلگرام توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار، توکن gram توسعه داده شد که در ابتدا با نام شبکه باز تلگرام (TON) شناخته می شد و سپس توسعه دهندگان نام آنرا به Toncoin تغییر دادند. هم اکنون کاربران تلگرام می توانند با استفاده از Toncoin پرداخت های دیجیتال خود را مستقیماً از چت های موجود در سرویس پیام رسانی تلگرام انجام دهند.
 

تگ ها