راه اندازی مکانیزم Anti-Cheatدر STEPN

راه اندازی مکانیزم Anti-Cheatدر STEPN
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

برنامه محبوب حرکت برای کسب درآمد، M2E استپن مکانیزم جدید ANTI-CHEAT را برای مقابله با سوءاستفاده های احتمالی منتشر کرده است. این اپلیکیشن اخیراً اعلام کرده بود که کاربران چینی اپلیکیشن را از طریق شناسایی GPS حذف خواهد کرد، از این رو برای اجرای این تغییر برنامه باید چندین ساعت تحت مراقبت قرار می گرفت که همزمان با به روز رسانی مکانیزم جدید تحت تأثیر یک حمله DDOS قرار گرفته است.

DDOS یا به عبارتی Distributed Denial of Service، شامل حملات سایبری است که در آن هکر سرور موردنظر را با ترافیک اینترنتی پر می کند و از دسترسی کاربران به خدمات و سایت های آنلاین متصل جلوگیری می کند و ویژگی مهم حملات DDOSاجرای آن از چند سرور مختلف به صورت همزمان است حتی ممکن است هکر از سرور کاربری برای حمله به سرور کاربر دیگر استفاده کند.

روند حملات DDOSدر شبکه استپن

متاسفانه در حمله اخیر DDOS برخی از کاربران از طریق حملات سایبری جدید به عنوان ربات شناسایی شده اند. براساس اظهارات حساب رسمیSTEPN ، تیم توسعه پس از دریافت گزارش حملات سعی در بهبود سیستم داشته است، با این حال به دلیل حمله 25 میلیون DDOS که در مدت زمان کوتاهی به سرور ارسال شده است و همچنین به دلیل ازدحام شبکه، هوش مصنوعی اپلیکیشن نمی تواند اطلاعات کاربران را دریافت کند و ااحتمالا این فرایند زمانبر خواهد بود.

طبق گزارش های اخیر تیم، اپلیکیشن استپن فعلا به صورت آنلاین فعال شده و تعدادی زیادی از داده ها به سرویس بازگشته است. همچنین تیم توسعه اپلیکیشن قوانین پردازش و شناسایی را تدوین کرده و مکانیزم Anti-Cheat نیز در حال به روز رسانی می باشد. تیم اظهار داشت مکانیزم Anti-Cheat در واقع سنگ بنای مهم توسعه بلندمدت استپن می باشد.

اقدامات تیم توسعه برای بهبود عملکرد اپلیکیشن STEPN

پس از شروع حملات DDOSاخیر، نگرانی اصلی تیم؛ جذب و افزایش تعداد کاربران مفید بوده است. همچنین کاهش تعداد کاربرانی که برای سوءاستفاده از سیستم شروع به جعل هویت یا دستکاری در جی پی اس خود می کنند بخشی از اهداف تعیین شده سیستم برای چند ماه آینده می باشد. طبق توضیحات تیم توسعه استپن، اگر بازیکنان بتوانند تعداد زیادی توکن از طریق ربات ها و جعل جی پی اس ایجاد کنند، بعید است که اپلیکیشن در ادامه روند خود موفق شود، از این رو قرار است محدودیت هایی برای تعداد توکن های به دست آمده در یک دوره معین اعمال شود.

با این حال، بازگشت سرمایه همچنان مثبت است و سرمایه گذاران بسیاری قبل و همزمان با حملات جذب اپلیکیشن شده اند. از نظر تئوری، ایجاد ربات های مرتبط با NFT های بازی و جعل GPS برای کسب توکن امکان پذیر است و احتمالا ربات ها می توانند بر اکوسیستم تأثیر منفی بگذارند. با این حال در عمل با توجه به مکانیزم جدید این اقدام دشوار خواهد بود.

علاوه بر آن، توانایی استفاده از ربات ها برای کسب توکن در استپن مفهوم اپلیکیشن را زیر سوال می برد. در واقع اپلیکیشن باید بتواند تفاوت بین یک ربات و یک بازیکن واقعی را تشخیص دهد و این چیزی که به ‌روزرسانی های جدید مکانیزم Anti-Cheat سعی در بهبود آن خواهد داشت.
 

تگ ها